Keet bouwen

wouter-l

Keet bouwen

Bericht door wouter-l »

Hallo,

Even voorstellen: Ik ben Wouter uit Hengelo (ov), zit nu op de middelbare school havo/vwo.

Ik en mijn vrienden willen een keet gaan bouwen...maar een paar zaken zijn ons nog niet duidelijk.

De keet wordt 3 bij 5 meter dus 15 vierkante meter, en ongeveer vanaf de fundering tot het dak 2,5 meter hoog. Een paar zaken zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

We willen de keet bouwen op een 20 CM beton fundering met wapening erin. Daarop willen we een hout constructie zetten, balken recht en over schuin. Het dak willen we maken door op de houtconstructie balken over dwars te monteren en daarop weer underlayment platen met daarop golfplaten.

De ruimte tussen het hout in de houtconstructie willen we opvullen met piepschuim als isolatie materiaal dan willen we het dicht timmeren met houtenplaten aan de binnen- en buitenkant van de houtconstructie. En aan de buitenkant maken we dan nog golfplaten aanvast, ter bescherming van het oud.

Hierbij de puntjes waar we nog niet weten hoe het moet:

- Hoe we de houtconstructie goed op de betonnen fundering vast kunnen maken.

- Hoe dik de balken moeten zijn waar de underlayment platen op komen.

Kan iemand misschien hier wat advies over geven ? Kritiek is ook welkom !

Alvast bedankt,
Groetjes,
Wouter!
De sloop is het eind van iets ouds en het begin van iets nieuws!
Rick

Bericht door Rick »

Ik zou de houten balken van de bekende badding maken 59x156 mm evenals de dakplaten.
De houten balken kan je inmetselen dus een muurtje om de balken en een er tussen. zodoende bescerm je de rest van de constructie tegen optrekkend vocht. Zet wel je balken goed in de menie.

Je dakbalken maak je van dezelfde dikte,piepschuim raadt ik ten zeerste af i.v.m. brandgevaar. neem een harde isolatieplaat (blauw).
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
wouter-l

Bericht door wouter-l »

Dus als ik het goed begrijp om de houtenconstructie een muurtje van bakstenen bouwen. Kan dat alleen aan de buitenkant, en dat we dan binnenkant van de houtenconstructie gewoon dicht maken met spaanplaat ?

En kan dat ik bijvoorbeeld 4 van die balken waar ik het dak mee maak op de hoeken van de fundering plaats verticaal en dan verder de constructie maak met gewone balken ?

En die isolatie platen mag dat ook gewoon isolatie wol zijn ?
De sloop is het eind van iets ouds en het begin van iets nieuws!