Ik heb het volgende probleem.
Ik ga een uitbouw maken(vergunningsvrij). Ik heb besloten om dit kleine bouwerk op stalen buispalen te laten zetten welke trillingsarm in de grond gebracht worden.
Je voelt het al aankomen. De buurman wil dit niet hebben. Hij had andere buren al eens bij voorbaat aansprakelijk gesteld voor enige vorm van schade. Hierbij hebben zij besloten dan maar palen te boren. Bij mijn weten een duurdere optie.
De buurman voert aan dat hij geen genoegen neemt met mijn CAR verzekering en dat hij mbv zijn rechtsbijstandverzekering mij aansprakelijk gaat stellen.(zucht) en de bouw gaat tegenhouden. Ik moest maar extern de huidige situatie op laten nemen. Scheuren met een lakzegel verzegelen, en eea notarieel vast laten leggen. Dit alles op mijn kosten natuurlijk.
Toevallig heeft hijzelf ook een uitbouw. Deze is echter niet onderheid en op de scheiding tussen oud en nieuw zitten dan ook al scheuren. Hij is nu bang voor nog meer scheuren en wil dus het heien laten verbieden.
Ik vraag mij af of
-hij de bouw kan tegenhouden.
-Het mijn probleem is dat hij zijn uitbouw niet heeft onderheid en ik daarom maar moet gaan boren.
De verzekering (nationale nederlanden) stelt
-dat ik een car verzekering moet hebben
-de aannemer een car verzekering moet hebben
-de aannemer een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moet hebben
-ze per zaak bekijken of er een expert moet komen kijken om de situatie nu vast te leggen.
Wie heeft ook zoiets meegemaakt en kan mij van advies voorzien?
Bvd, FrankR
Probleem met uitvoeren heiwerk
- boertje125
Hij kan de bouw niet makkelijk tegenhouden (het is vergunningsvrij)
Als de scheurvorming echt extreem is je bouwtoezicht kunnen inschakelen omdat je bang bent dat jouw huis schade ondervind van zijn gebrekig aanbouw
Als hij je draadwerkelijk aansprakelijk heeft gesteld
(een brief van een advocaat o.d.)
Dan kan je eigenlijk alleen zelf ook rechtkundige/bouwkundige hulp zoeken
Als de scheurvorming echt extreem is je bouwtoezicht kunnen inschakelen omdat je bang bent dat jouw huis schade ondervind van zijn gebrekig aanbouw
Als hij je draadwerkelijk aansprakelijk heeft gesteld
(een brief van een advocaat o.d.)
Dan kan je eigenlijk alleen zelf ook rechtkundige/bouwkundige hulp zoeken
doe het goed ook als het anders kan