Houten Berging tegen huis bouwen

Plaats reactie
Jan_Hoofddorp
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Houten Berging tegen huis bouwen

Bericht door Jan_Hoofddorp » ma sep 18, 2006 9:05 am

Ik heb plannen om tegen de zijkant van mijn huis een (houten) berging te bouwen (ong. 2 x 4 mtr). Navraag bij de gemeente geweest leerde dat er wel een vergunning moet worden aangevraagd.
Doordat ik zelf weinig ervaring heb op het gebied van bouwen, ben ik op zoek naar een aannemer die deze berging (evt. samen met mij) wil realiseren, incl. (hulp bij) de vergunning aanvraag.
Ik twijfel nog over wel/geen fundering. In mijn achtertuin is al een houten berging aanwezig van gewolmaniseerd hout met betonnen fundering en plat dak, graag wil ik een soortgelijke bouw (alleen de bemating is anders).

Alle hints/tips hierover zijn van harte welkom!

Kan iemand mij adviseren over namen van goede/betrouwbare aannemers?

Jan.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » ma sep 18, 2006 9:54 am

Als je geen fundering toepast, en je zet de schuur deels op de grond (tegels) en deels aan het huis, en het zakt 5 cm, dan hou je een leuk bouwwerkje over...

Ik heb datzelfde: De enige paal van mijn uitbouwtje zakt (paal op kleef) en die hoek van mijn uitbouw zakt mee. Elk jaar moet ik een gat graven onder die hoek, plank erin, autokrik eronder, de boel opkrikken, plaatje staal tussen draagbalk en paal, en de boel weer laten zakken. Anders krijg ik mijn keukendeur niet meer open.

Als je er dus lol aan wil beleven, zou ik kijken voor een (simpele) fundering op bijv 4 paaltjes. Of je moet de boel helemaal los houden van het woonhuis.
Inactief account

Jan_Hoofddorp
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door Jan_Hoofddorp » ma sep 18, 2006 6:31 pm

Waar ik ook nog aan heb gedacht is de palen waarop de constructie rust, ong. 70-100cm in de grond zetten, en rondom opvullen met beton. Wellicht is dat voldoende.

Maar ik wil er toch nog een professioneel oordeel van een aannemer ter plaatse bij hebben. Wat jij omschrijft is voor mij in ieder geval een leer...

In ieder geval bedankt voor je tip!

Plaats reactie