Wij zouden graag een stenen schuur willen hebben (of eventueel een blokhut) om daarin een trimsalon te beginnen. Wij zijn erg geschrokken van de diverse prijzen (van zowel steen als hout) en zijn daarom benieuwd of het ook stukken goedkoper kan.
Het moet een schuur worden van 4 x 4 (binnen maat). De hoogte moet c.a. 2.80 meter worden. Het moet gewoon een simpel vierkant hok worden, maar wel geïsoleerd. Daarnaast uiteraard een fundering (geïsoleerd). Verder is het afhankelijk van de kosten om een plat dak of een schuin aflopend dak te nemen.
Daarnaast moet er een deur met veel glas in komen en 2 grote ramen (dubbel glas), die open kunnen, althans 1 ervan moet zeker open kunnen. Vloer betegelen, wandelen betegelen, elektra en water hoeven niet perse door een aannemer geplaatst te worden, dit kunnen handige mensen uit de vrienden/familie kring ook (hoop ik
Iemand advies, tips, eventuele kosten raming?
Ons werd verteld dat alleen de fundering (geïsoleerd), ruim 2300,- ex. btw ging kosten. Daarnaast zou het metselwerk (incl. steen) ruim 6000.- euro ex. btw kosten. Ik vind dit persoonlijk nogal duur, echter 3 aannemers kwamen met vergelijkbare prijzen.
Graag hoor ik hier iets positiefs.