Algemene voorwaarden

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
rh107

Algemene voorwaarden

Bericht door rh107 »

Hallo,

Wij zijn onlangs akkoord gegaan met een verbouwing. Er is door de aannemer nog niets aangekocht en ook nog geen planning afgegeven wanneer de verbouw kan plaatsvinden.
Nu zijn er aan onze kant wat vervelende prive dingen gebeurd en willen we de opdracht eigenlijk intrekken. Weet iemand wat een reele vergoeding is die wij de aannemer zouden moeten betalen? We hebben wel zijn algemene voorwaarden ontvangen, maar die zijn nogal in zijn voordeel geschreven.
Alvast hartelijk dank voor de reacties!
RvdB

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door RvdB »

Een goede vergoeding is de calculatiekosten (ca €1250,-) te vergoeden.Als u hier uit eigen beweging mee komt zal de aannemer dit als mooi gebaar zien.
PimRitzen

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door PimRitzen »

Beste rh107,

Allereerst wil ik je mededelen dat hiervoor vanzelfsprekend de maatstaven van redelijkheid en billijkheid gelden.

Mocht de aannemer zich niet kunnen verenigen met jouw voorstellen, dan kun je de juridische aspecten/mogelijkheden van deze kwestie aanschouwen. Onder andere van belang is:
  • Of er aan alle vereisten is voldaan voor het totstandkomen van een overeenkomst. Een eis hierbij is de bepaalbaarheid;
    In bepaalde gevallen kan een overeenkomst (schriftelijk) worden ontbonden door één van de partijen;
    Mocht er sprake zijn van dwaling, gezien jouw schrijven lijkt mij dit echter niet van toepassing, dan kun je je hierop beroepen.
Kortom; er zijn veel mogelijkheden om van de overeenkomst af te komen. Mijn voorkeur gaat uit naar een vreedzame oplossing en die kan wellicht worden bereikt met het aanbieden van een geldbedrag. Het gaat hierbij om redelijke kosten, dus de reeds gemaakte kosten en de winstderving. De omvang hiervan is met deze informatie niet te bepalen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je echter nog vragen hebben, neem dan gerust contact met mij op. Je kunt mij bereiken op e-mailadres: [verwijderd].

Met vriendelijke groet,
R&K bouwadvies

Pim Ritzen
http://www.rkba.nl
Uw probleem is onze uitdaging!
http://www.rkba.nl
[verwijderd]