Geschatte kosten totale renovatie...

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Geertje

Geschatte kosten totale renovatie...

Bericht door Geertje »

Bij het zoeken naar betaalbare huizen in de randstad die qua locatie voldoen aan wat wij graag willen, stuiten wij steevast op vrij oude, ongemoderniseerde doch betaalbare woningen. De gemoderniseerde woningen die naar onze smaak zijn zijn veelal onbetaalbaar.

Toch staan her en der qua locatie leuke, oude sociale huurwoningen te koop, waar mensen 60 jaar in hebben gezeten zonder dingen aan te passen. Dat zijn huizen die van buiten gewoon goed zijn, qua muren, dak en dat soort dingen, maar nog fijne gaskachels, boilers, zachte plafonds, bruine badkamers en keukens en dat soort dingen hebben.

Wij zijn bij een aantal van dat soort huizen wezen kijken en op zich lijkt het ons leuk om een huis geheel naar eigen smaak op te knappen. Hoeft niet poepchique qua keuken, badkamer en toilet, maar gewoon leuk en leefbaar. We zijn allebei niet handig en hebben niet heeeeel erg veel tijd, dus veel dingen zullen we moeten uitbesteden. In Amsterdam en omgeving is het helemaal niet raar dat huizen binnen 2 dagen verkocht worden aan degene die het hoogst biedt; weinig tijd dus om overal offertes aan te vragen of dingen uit te zoeken.

Dat even ter inleiding :lol:

Ik kan zo moeilijk helder krijgen wat een complete verbouwing ongeveer zal gaan kosten; niet voor een specifiek huis, maar een beetje algemeen. Wat is nu een beetje een redelijk in te calculeren verbouwbudget voor een heel huis? Neem als voorbeeld even dit huis:

http://www.funda.nl/Woningaanbod/koop/d ... KoopObject

Daar moet een cv-in
nieuwe leidingen water
nieuwe electra
vloer eruit
keuken d'r uit en d'r in
badkamer en toilet zal wel idem dito zijn
en zo al niet meer...

Wat mag je voor een huis in dergelijke staat verwachten aan verbouwingskosten als je het zou uitbesteden? Ongeveer...
julien

Bericht door julien »

Ik zou zeggen, begin al maar te leren om wat zelf te werken, dat scheelt duizenden €!

Wat zo'n verbouwing kost?
Zéér moeilijk zomaar even te ramen...
Als je echt alles van voor naar achter en onder naar boven onder handen gaat laten nemen zit je al gauw aan €100.000.
Luister eens rond wat vrienden en familie betaalden voor hun verbouwing en reken zelf maar uit.
Even ter illustratie, wij hebben onze badkamer vernieuwd, we hebben een deel laten doen en een deel zelf. Deze heeft ons €10.000 gekost. Een beetje een keuken is al snel €15.000...
Sjaak van Dijk

Bericht door Sjaak van Dijk »

Ik denk dat , als je zelf weinig of niets doet aan de verbouwing, je er niet aan moet beginnen. Alles bij elkaar zal het verbouwen zoveel kosten (of zelfs meer) dan dat je een woning zou kopen die "bijna" aan je wensen voldoet. en het scheelt je dan een hoop tijd en ergenis.

Of het moet zo zijn dat je wilt leren verbouwen en opknappen, dan kan het wel, maar dan moet je er wel veel tijd en geld voor vrijmaken. Verbouwen kost bijna altijd meer tijd en geld dan je incalculeert, maar vandaar wsl je vraag ;)

De voordelen uit een huis opknappen moet je halen uit de tijd die je er in investeert (en dus betaalde arbeid uitspaart). Of het huis moet zo uniek zijn ( huis zelf of de plaats) dat je dat waard vind, maar dat kan ik niet uit de keuze van jullie huizen halen.
Herman

Bericht door Herman »

Na bovenstaande kan ik in ieder geval een paar tips meegeven:

Zoek eens naar een klussenbedrijf in de buurt van je gewenste woning, en leg daar dezelfde vraag eens voor. Kijk bij IKEA en consorten eens naar keukens, en reken uit wat een gewenste keuken gaat kosten.

Zet verder je wensen mbt afwerking eens op een rijtje:

-wat voor vloer wil je? Hout (massief, mozaiek, visgraat), tegels, laminaat
-wat voor plinten
-wat voor architraven (afwerklijst rondom deuren)
-CV installatie, leidingen in het zicht, of weggewerkt. (is met betonnen vloeren moeilijker te doen, met houten vloeren makkelijker (tussen de vloeren kan je vanalles wegwerken, maar met betonnen vloeren hoef je de plafonds weer niet te vervangen).
-wat voor leidingwerk moet er in het huis komen (CAI, telefoon, netwerk, speakersnoeren, etc)
-afwerking van de muren. (behang, latex, schuurwerk, steenstrips, spack, etc etc)

Zo krijg je een idee van je wensen, en je krijgt een idee waaraan het huis moet voldoen, om die wensen mogelijk te maken. (als je alle leidingwerk onzichtbaar weggewerkt wil hebben, is het aan te raden een huis met houten vloeren te kopen. Leidingen in de vloer frezen gaat meestal nog wel, maar de ter plaatse gegoten betonnen vloeren en muren bij mijn ouders zijn ondoenlijk om er een sleuf in te maken.
Inactief account