heb ik weer

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
cabrio125

heb ik weer

Bericht door cabrio125 »

vanmorgen een gemeente ambtenaar voor de deur er was geklaagd over water overlast ik zei wat is het probleem dan nou voor bij de weg is een sloot gedempt ik liep met hem mee naar de weg,hij zei tussen die twee bielzen hoort een sloot ,ik vertelde hem dat die al gedempt was voor dat wij de boerderij gekocht hadden
dat klopt zei hij ,hij had een luchtfoto van 2005,en toen was hij ook gedempt maar het ging hem er ook om dat de gemeente voor de helft eigenaar was van de van de voormalige sloot en deze had niet zomaar gedempt mogen worden en dat ze dat nu juridisch gingen uit zoeken.
ik zei tegen hem dat ik niet moeilijk wou doen als er een sloot moet komen ,dan moet dat maar
oke toen ging hij weer weg.
ik denk waarschijnlijk dat het probleem is dat ik voor bij de weg,alles opnieuw uitgevlakt heb zie foto,het is later wel vlakker gemaakt hoor en opnieuw ingezaaid

Afbeelding

dus ik ben nog even aan het googlen geweest en heb luchtfoto,s gevonden van 1996, en toen bleek de sloot ook gedempt te zijn.
iemand hier ervaring mee,ik word hier zo moe van ,dit overdreven ambterlijke gedoe.Koop een bouwval knap hem op weer niet goed
bijna iedereen die voorbij fietstst, steekt de duim omhoog,en roept wat word het mooi. buren komen langs en zeggen hier knapt de buurt echt van op.Elke avond na het werk aan het klussen tot 11uur,zaterdag,zondag,vakantie.op m,n werk van een steiger gevallen voet verbrijzeld .komt zo,n ........ over een slootje zeuren, hai dit lucht op
Max1966

Bericht door Max1966 »

Hij moet toch wat te doen hebben zo'n knul? Idioot gewoon zoiets.

Ik zou rustig afwachten en de kat uit de boom kijken , of de ambtenaar in de greppel kijken , dat is nog beter.
cabrio125

volgende dag

Bericht door cabrio125 »

De gemeente belde vandaag weer ,ze had een vraag waarom ik ook een keuken in het achterste gedeelte had gezet (gastenverblijf)ik zei als er familie komt voor langere tijd .familie woont andere kant van nederland.
Ze zei toen,volgens bestemmingsplan is de boerderij een woningeenheid,en
ze vroeg of ik bereid was vergunning aan te vragen voor twee wooneenheden,
Ik zei tegen haar dat ik me van geen kwaad bewust was,waar zij dus op antwoorde:of je verleent mederwerking en vraagt de vergunningen of we pakken het juridisch aan,zodat het bestemmingsplan toch gewijzigd word.

ben benieuwd wie morgen langs komt of belt
cabrio125

zelfde dag uurtje later

Bericht door cabrio125 »

Er stopt een duitse auto,en belt aan bij ons het is de firma die onze kozijnen geleverd heeft.Het voorgaande was gebeurt alles werkte goed behalve de garage deuren, dus ik hield nog een klein bedrag vast zodat ze ook daadwerkelijk die deuren zouden repareren.Er was al een jaar voorbij,kreeg ik een brief van die firma ,dat ik de volle pont nog moest betalen zo,n beetje
30.000 euro .Ik heb weer heerlijk geslapen die nacht (not),de volgende dag alle afschriften (bewijs van betaling)+facturen en brief naar de advocaat gebracht.tip;sluit een rechtsbijstandverzekering af
Hij zou het verder wel uit zoeken.

Oke weer terug naar het begin van het verhaal .
Ze vertelden het volgende , de man die bij ons de kozijnen op gemeten had ,en geleverd had werkte niet bij hun firma dit was slechts een tussen persoon
die de kozijnen aan de man bracht en hier wat geld mee verdiende,alleen
had hij alle voorschotten die wij betaald hadden ,nooit aan de firma overgemaakt ,de facturen die wij hadden gekregen van de firma waren allemaal nagemaakt en heeft hij de banknummer van de firma vervangen door zijn eigen rekenings nummer .Kortom de firma ging bij alle klanten in nederland langs om te kijken voor hoeveel er nu gefraudeerd was en ze zaten nu ongeveer op 160.000euro .Ze gingen onze problemen met de deuren oplossen en of we dan het restant van het bedrag over wilden maken.Ik denk dat ik toch maar even voorleg aan onze advocaat en dan hoor ik welweer wat ik het beste kan doen (weer een leuke dag)
cabrio125

ben nu toch even bezig

Bericht door cabrio125 »

vorig jaar februari een bouwvergunning aan gevraagd voor een paarden stal
Ik naar het gemeentehuis, of dat mocht een stal van 60m2.
Bestemmingsplan er bij was geen enkel probleem tekening laten maken ingediend,resultaat afgekeurd .Reden mocht niet volgens bestemmingsplan.
In het bestemmingsplan stond, even citeren:De gezamenlijke oppervlakte van de woning en de aan-bijgebouwen is berperkt tot maximaal 200m2.Indien de oppervlakte van de woning groter is dan 140m2 ,is de maximaal 60m2 aan aan-bijgebouwen toegestaan.Hier voldeed ik dus aan en toch afgewezen.
Volgende dag weer naar het gemeentehuis mijn beklag doen,werden er twee man bijgeroepen en zeiden toen ja zo kun je het ook lezen .Daarna werd mijn vergunning weer afgewezen de zij gevels waren 15 cm te laag,weer opnieuw opgestuurd.
Vervolgens kreeg ik een week voor de grote vakantie een bouwvergunning,met de mededeling dat ik de constructie moest laten berekenen,en als ik die had in gediend pas naar 4 weken mocht bouwen dat was dus afgelopen vrijdag ,en maandag die vent met ze slootje en dinsdag twee wooneenheden

De gemeente is er voor de gemeenschap hoor je wel eens daar maak ik waarschijnlijk geen deel van uit
Toizz

Bericht door Toizz »

Tjonge het zit ook niet altijd mee...
De gemeente kan zich soms inderdaad rattig gedragen. Ik vraag me af of het de gewaardeerde gemeente man de eerste keer wel echt om het slootje te doen was, of dat het voor hem een mooie aanleiding was om eens een grondige inspectie uit te voeren wat betreft al je verbouwingen enzo, het valt mij tenminste wel op dat er direct daarna meteen gebeld wordt over een keuken die er niet had mogen staan...!

Het is te hopen voor je dat ie niet meer puntjes gezien heeft om over te ziften
succes met al je werk!
Herman

Bericht door Herman »

Zeg tegen de gemeente dat je Joods bent, en twee keukens nodig hebt:

1 voor het vlees
1 voor de zuivel

Wat betreft de sloot weet ik niet wie er aan het kortste eind trekt. Wel is het zo dat gemeenten de taak hebben de toestand van de sloten te controleren (schouwen) en dat is dus blijkbaar al een tijdje niet gedaan... Staat er op de tekeningen van het kadaster geen sloot?

MBT de kozijnenfabrikant: Jij hebt kozijnen gekocht bij een tussenpersoon, niet bij de fabriek. (althans, dat lees ik uit je verhaal). Daarmee heb je een contract met de tussenpersoon.
Werkt hij echter als agent, dan is hij slechts bemiddelaar geweest. In dat geval zou je aangifte wegens valsheid in geschrifte moeten doen. (de kozijnfabrikant zal dat ook wel doen).
De lange oplossing is een juridische strijd, waarbij het in ieder geval zo is dat de materialen "bewerkt" zijn, en dus niet zomaar teruggehaald kunnen worden door de fabriek.

De korte oplossing is de fabrikant te vriend houden, ze de problemen laten lossen, en het restant overmaken. Daarvoor wil je wel zwart op wit dat de fabrikant af ziet van enige vordering op gelden danwel materialen van jouw kant. Dek je in!!! (overleg dit even met je advocaat).

En wat betreft de stallen: Wat bouwvergunningen betreft zijn gemeenten soms erg wispelturig. Probeer in een goede overlegsituatie te blijven. Anders trek je sowieso aan het kortste eind.

Al met al kost het zo wel bergen energie...
Inactief account
cabrio125

tussenpersoon kozijnen

Bericht door cabrio125 »

De firma van de kozijnen ,heeft de politie ingelicht en hun advocaat op de hoogte gesteld.

Alleen belde de tussenpersoon ons vandaag op.Eerst dacht ik ,ik kap dit gesprek af.Maar besloot toch even zijn verhaal aan te horen.
Hij zei ik doe al drie jaar zaken met deze firma ,en heb al meer dan 1miljoen
omgezet. En het geld van jullie staat op een waarborg rekening ,als deze firma jullie klachten opgelost had ,dan was het geld vrijgekomen en op hun rekening gestort zo doen we het al drie jaar.

(verleden)
Ik was zelf al zo flauw van die deuren dat ik hun een email (tussenpersoon)
gestuurd had dat ze maar lekker op kwamen halen,en dat ik niets betaalde
daarop kreeg ik toen een belletje terug dat ik 5000 euro korting kreeg en dat dan alles klaar gemaakt werd
Ben natuurlijk een nederlander en zei dat ik meer korting wilde hij zou me daar weer over terug bellen

Daarna kreeg ik de brief van de firma dat ik nog 30.000 moest betalen

terug naar vandaag de tussenpersoon kwam met het voorstel dat ik de deuren helamaal niet meer betaalde en dat ik 5000euro korting kreeg op de kozijnen ,die ik al had betaald ik zei tegen hem dat ze dat maar eerst maar onderling uit moesten vechten en dat ze maar contact met onze advocaat moesten opnemen .Ik wil daar niet tussen in zitten
cabrio125

kadaster

Bericht door cabrio125 »

dat van die sloot op de kadaster tekening moet ik nog even op zoeken
die tekening heb ik ooit gehad maar ja waar??
anders vraag ik hem wel opnieuw aan.

schoonvader vandaag de gemeente gebelt over de kwestie 2wooneenheden en een afspraak gemaakt voor vrijdag.
Schoonvader mee die is goed in dure woorden

ik hou jullie hier wel van op de hoogte
Laatst gewijzigd door 1 op cabrio125, in totaal 0 keer gewijzigd.
cabrio125

Bericht door cabrio125 »

ze wilden graag dat ik een schetsplan in diende voor 2wooneenheden
om tekijken of het bestemmings plan gewijzigd kon worden,anders accepteren ze de keuken niet en moet hij verwijderd worden dus plan maar ingediend
dus volgende week ligt het eerst bij de welstands commisie
papiertje bijgemaakt dat ik op aanraden van de gemeente moest aanvragen
verder over de sloot kreeg een telefoontje dat de sloot waarschijnlijk op gemeente grond opnieuw word gegraven
Laatst gewijzigd door 1 op cabrio125, in totaal 0 keer gewijzigd.
Patrishack

Huh??!

Bericht door Patrishack »

Deze berichten zijn al van even geleden zie ik, toch nog verlaat mijn mede-ongeloof over deze gang van zaken!

Bizar..
Ik ben benieuwd hoe het jullie verder vergaan is.

En eerlijk gezegd krijg ook ik de kriebels van vergunningen e.d. ik probeer zoveel; mogelijk buiten de vergunningen te blijven al zal daat w.s. niet helemaal gaan lukken...

En hoe is het met de voet?

Gr.

PaTrishack
Een huis uit 1778!