Hoe kostenberekening maken van op te knappen huis?

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
ster100

Hoe kostenberekening maken van op te knappen huis?

Bericht door ster100 »

Ik zou graag een globaal financieel overzicht willen maken van al de te gebruiken materialen die nodig zijn om een huis te verbouwen. Heeft iemand een tip hoe je dat aanpakt? Vaak hoor je dat de begroting niet gehaald wordt.
Herman

Bericht door Herman »

Bepaal per ruimte wat je gaat doen. Als je een huis echt gaat strippen, dan is het zaak te onderzoeken wat je nog laat staan, en wat de staat daarvan is.

In mijn geval was het per kamer:

-plafondplaten verwijderen (rachels laten zitten)
-elektrakabels verwijderen / vervangen
-her en der een elektraleiding verleggen
-nieuwe waterleiding
-nieuwe CV leidingen
-nieuwe gasleiding
-nieuwe PVC afvoeren
-nieuw plafond
-nieuw stucwerk
-verfwerk (incl kozijnen reparatie)
-vloer
-plinten
-deuren
-hang en sluitwerk

Probeer het per kamer te doen, op elkaar lijkende kamers kan je dan met globaal dezelfde kosten doen.
Hou een redelijke post voor "algemeen" waarin schroeven, bitjes (koop deze per 25 of 50) etc.
Zoek uit waar je sommige zaken goedkoper krijgt. Voor ijzerwerk ga ik naar de groothandel. Die waar ik kom doet niet moeilijk over particulieren. Dat scheelt op veel dingen toch best wel, en je gaat vaak met betere kwaliteit naar huis. Idem voor hout. Of investeer in een tafelzaag, waaruit je balken kan zagen. (ik kan nogal eens een partijtje flinke balken meenemen van mijn werk. Deze zijn in de regel 6x14cm, en die verzaag ik naar bruikbare maten. kost me niets!

Hou ook een post open voor onvoorzien, en voor het huren van gereedschap. Soms is het slimmer gereedschap te kopen, ipv huren, zeker als je het een aantal keren tijdens de klus nodig hebt. Ik heb bij de ijzerwarenhandel een 22mm buigijzer gekocht, een jaar of meer zo af en toe gebruikt, en daarna via marktplaats verkocht (voor meer dan de inkoopprijs!). beter dan huren....

Wat betreft CV en waterleiding: overweeg eens kunststof leidingen. Voordeel: in grote lengtes op rol te koop, dus geen koppelingen achter het plafond. flexibel, dus snel te leggen. (scheelt heel, heel veel tijd...) Geen gelazer met een bochtje hier, en nog een klein bochtje daar. en met de huidige koperprijs zal het weinig schelen met een koperen leidingsysteem.

Succes met verbouwen...
Inactief account
aannemer amsterdam

wat kost het om je huis zelf te verbouwen ????

Bericht door aannemer amsterdam »

Beste bezoeker van het forum.

Ga naar de bouwmaat en haal daar een boekje met alle prijzen,neem dit even als een gemiddeld uitgangspunt.

Maak een lange checklist met materialen en plaats daar de prijzen achter.

Om nog strakker te calculeren neem je oppervlakte op in m2 van alle ruimte. Bijvoorbeeld hoeveel m2 tegels heb nodig in de badkamer.

Om een helder overzicht te krijgen kan je beste van alle ruimtes aparte materiaal staten maken. Neem voor tegels 10-15 % extra dit i.v.m snijverlies.

Neem 10 % extra voor plaat materialen zoals multiplex

Neem 10 % extra voor de vloeren

Definieer de elektrische installatie

Hoeveel stopcontacten,schakelaars,kabel TV aansluitingen,lichtpunten. Wat voor verlichting ga ik toepassen en wat voor groepenkast heb ik nodig en hoeveel groepen.

Definieer de CV installatie wat voor ketel en hoeveel radiatoren. Daarna nadenken over wat voor soort leiding werk ga je toepassen en dan proberen te bedenken hoeveel en wat voor soort koppelingen.

Definieer al het sanitair van bad tot douche en alle kranen en toiletten

Definieer de keuken inclusief alle apparatuur hoe lang is mijn keuken ivm aanrechtblad en hoeveelheid kastjes

Definieer het aantal m2 stucwerk en distilleer hieruit de hoeveel benodigde materialen

Definieer het aantal m2 sauswerk,spuitwerk of spachtelputz

Definieer het aantal deuren met de het beslag en het aantal scharnieren

Definieer het aantal m2 plafond en de benodigde gipsplaten en benodigd regelwerk

Definieer de riolering, hoeveel pvc heb ik nodig en koppelingen

Definieer de hoeveel m2 isolatie materiaal

Definieer de hoeveelheid schroeven en klein materiaal

Dan heb je een eindbedrag als je alles optelt en tel daar dan nog 20 % extra onvoorzien materiaalkosten bij op. Dan ben je zeker al een heel eind op weg.

Maar denk vooral goed na en let erop dat je min mogelijk vergeet. Je hebt natuurlijk ook nog een hele berg hout nodig en tegel lijm,cement ,beton en nog vele algemene andere bouwmaterialen.

Ik ga in deze opzet er van uit dat je zelf degene bent die alle werkzaamheden zelf uitvoert,zo niet dan moet je daarbij nog de offertes optellen van werkzaamheden die door derden gedaan worden.

Mocht je gemiddelde prijzen nodig hebben dan help ik je graag verder maar bedenk dat ik niet alles nauwkeurig kan schatten omdat elke situatie weer anders is.

met vriendelijke groet,

aannemer amsterdam
LEES HOE ONZE KLANTEN OVER ONS DENKEN: http://g.co/maps/y9g7e