Hallo allemaal,
Net nieuw hier en heb een aantal vraagjes betreft de kosten van een verbouwing.
Ik wil een huis kopen waar ik uiteindelijk heel erg veel aan wil veranderen maar wil graag een indicatie van de kosten, hopelijk kan iemand me die geven. Daarnaast wil ik graag weten of de volgorde van de verbouwing een beetje klopt. Het gaat om het volgende:
1. Als eerste wil ik de garage bij de woonkamer betrekken. Het gaat hier om een draagmuur die opengebroken moet worden. De lengte hiervan bedraagt 2,5 meter. Ook zal de garagedeur eruit moeten en daarvoor in de plaats een stukje muur erbij met een groot raam erin.
2. Daarna moet de electra en de leidingen voor de nieuwe keuken aangelegd / verlegd worden. Ook wil ik gelijk de voorbereiding maken voor de badkamer die boven de keuken zal komen, deze zit op dit moment op een andere plek in het huis.
3. Hierna wil ik de keuken plaatsen
4. Volgens mij is dan het beste om alles te stucadoren 100m2 muur en 50m2 plafond
5. En als laatste het laminaat 60m2 leggen en schilderen 100m2 muur en 50m2 plafond
Hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid geven over de kosten hiervan en of de volgorde juist is van handelen. En als er nog adviezen zijn waar op gelet moet worden hoor ik het graag!
Alvast bedankt allemaal!
Kosten verbouwen
- ARduo
Re: Kosten verbouwen
Klein vraagje nog hierover.
Is het mogelijk om de bestemming van garage in woonfunctie te veranderen.
Want dit moet normaal gesproken met een bouwvergunning en het is niet altijd mogelijk om dat om te zetten. Tevens heeft u een bouwvergunning nodig als er iets constructiefs gewijzigd wordt.
mvg ARduo
Is het mogelijk om de bestemming van garage in woonfunctie te veranderen.
Want dit moet normaal gesproken met een bouwvergunning en het is niet altijd mogelijk om dat om te zetten. Tevens heeft u een bouwvergunning nodig als er iets constructiefs gewijzigd wordt.
mvg ARduo
- Marien
Ja er zijn al bouwvergunningen aanwezig van de vorige eigenaar, deze zijn wegens omstandigheden niet uitgevoerd.
- ARduo
De kosten hiervoor kunnen enorm verschillen.
Dit ligt ook aan de regio waar u zit.
Het lijkt mij verstandig om dit bij een kleinere aannemer te laten uitvoeren.
En eventueel bij 2 of 3 aannemers een vrijblijvende offerte op te vragen. (zodat u deze kunt vergelijken)
Het is lastig om hierover een prijsopgave te doen. Omdat er een hoop dingen onduidelijk zijn.
De volgorde lijkt me goed. (alleen schilderwerk eerder dan laminaat leggen)
mvg ARduo
Dit ligt ook aan de regio waar u zit.
Het lijkt mij verstandig om dit bij een kleinere aannemer te laten uitvoeren.
En eventueel bij 2 of 3 aannemers een vrijblijvende offerte op te vragen. (zodat u deze kunt vergelijken)
Het is lastig om hierover een prijsopgave te doen. Omdat er een hoop dingen onduidelijk zijn.
De volgorde lijkt me goed. (alleen schilderwerk eerder dan laminaat leggen)
mvg ARduo
- RvdB
Een prijs indicatie is erg lastig om zo te geven, maar € 30.000 is zo weg.
Ik zou eerst alles stucen en daarna de keuken plaatsen.
MVG!
Ik zou eerst alles stucen en daarna de keuken plaatsen.
MVG!
- Herman
Laat wel eerst alle leidingwerk op de goede plek leggen. Hou er rekening mee dat iedere grote verbruiker (oven, vaatwasser, close-in boiler, etc) een eigen groep krijgt, en de stopcontacten in de keuken ook over 2 groepen verdeeld zijn. Die 2 groepen kunnen dan ook weer voor andere zaken gebruikt worden, zoals verlichting.
Inactief account
- aannemer amsterdam
KOSTEN VERBOUWEN
Hoe hou je de kosten van de verbouwing onder controle.
De concurrentie in de bouw is aanzienlijk toegenomen wat natuurlijk goed is voor U als klant, maar waak voor een bekende aannemers truc. Om de klus binnen te halen geeft de aannemer je een droom prijs en een droom planning. Dit klinkt natuurlijk als muziek in de oren. Maar daarna krijg je tijdens de verbouwing te horen JA MAAR DIT ZAT NIET IN OFFERTE. U begrijpt het al er gaat dik gerekend worden voor meerwerk.
Om de kosten van verbouwen in de hand te houden is het vooral belangrijk dat jezelf zoveel mogelijk opschrijft wat je wilt. Laat A.U.B. iemand met verstand van zaken je helpen om deze wensen lijst voor je op te stellen. We noemen dit het bestek in vak jargon. Door een goede omschrijving waar de aannemer voor getekend heeft voorkom je misverstanden of iets wel of niet in de offerte zat.
met vriendelijke groet
een bekende aannemer uit Amsterdam
De concurrentie in de bouw is aanzienlijk toegenomen wat natuurlijk goed is voor U als klant, maar waak voor een bekende aannemers truc. Om de klus binnen te halen geeft de aannemer je een droom prijs en een droom planning. Dit klinkt natuurlijk als muziek in de oren. Maar daarna krijg je tijdens de verbouwing te horen JA MAAR DIT ZAT NIET IN OFFERTE. U begrijpt het al er gaat dik gerekend worden voor meerwerk.
Om de kosten van verbouwen in de hand te houden is het vooral belangrijk dat jezelf zoveel mogelijk opschrijft wat je wilt. Laat A.U.B. iemand met verstand van zaken je helpen om deze wensen lijst voor je op te stellen. We noemen dit het bestek in vak jargon. Door een goede omschrijving waar de aannemer voor getekend heeft voorkom je misverstanden of iets wel of niet in de offerte zat.
met vriendelijke groet
een bekende aannemer uit Amsterdam
LEES HOE ONZE KLANTEN OVER ONS DENKEN: http://g.co/maps/y9g7e