schuifhek achtertuin

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
tizzy

schuifhek achtertuin

Bericht door tizzy »

Het achterommetje is bij ons nogal smal en dagelijks moet ik er met de motor doorheen. Ondanks dat we een brede tuinhek hebben zoek ik eigenlijk een betere oplossing omdat de draai lastig te maken is en ik zelfs met een paar keer steken er moeilijk in kom.

Een schuifdeur over de volle breedte lijkt een beter plan en de vraag is of iemand daar ervaring in heeft of wellicht iets kan aanraden.

De achtertuin is zo'n 7mtr breed maar 3mtr daarvan wordt door de schuur ingenomen, het hek zou daarom maximaal 4mtr zijn.

Hoor graag jullie input.

groeten,
Rick
Herman

Re: schuifhek achtertuin

Bericht door Herman »

Dat kan prima, althans, over een lengte van 3 meter moet het lukken.

Zorg voor een paal die stevig gefundeerd staat op 3 meter van de schuur. Op deze paal bevestig je een flinke houten of stalen balk, welke je ook aan de schuur vastzet (de balk is dus 6 meter lang)

Onderaan de balk bevestig je een stel flinke schuifdeurdragers, waaraan je een deur van 3 meter breed hangt (bijv zelf gemaakt of uit 2 schuttingdelen). De afwerking laat ik aan je eigen fantasie over. Het is prima te doen.

De deur schuift nu achter de schuur langs. Ik hoop wel dat daar genoeg ruimte voor is.

Je hebt dan een opening van 3 meter, daar moet je een motor doorheen kunnen krijgen.
Inactief account