Deze link doe ik er voor de zekerheid toch bij

Het betreft een buitenmuur aan de kop van een grote stal/woonhuis in Frankrijk.
Nu moet ik beslissen of ik advies ga geven het te kopen, of niet te kopen.
Eerlijkheidshalve durf ik niet te zeggen of deze muur nou in korte tijd gaat instorten, of dat het allemaal wel los loopt.
De rechterzijde is redelijk nieuw gemetseld, en gaat redelijk recht omhoog, tot aan een met bakstenen gemetseld gedeelte.
Dit bakstenen gedeelte rust bovenop een naar buiten toe wijkende restmuur welke was overgebleven nadat de bovenkant van de muur dus was ingestort (en gerepareerd met die bakstenen).
Mijn vraag is, valt deze muur te redden met weinig middelen, of moet ik gewoon zeggen dat het in de papieren gaat lopen en ze beter wat anders kunnen gaan zoeken.
Deze mensen zitten niet ruim in de slappe was en willen het dolgraag kopen.
Maar als ze na een jaar het dak op hun kop krijgen als die muur omflikkert vind ik dat toch een probleem om even bij stil te moeten blijven staan.
Ik lieg als ik zeg dat er niets met die muur aan de hand is en ik zit me suf te piekeren.
De boel werkt nog steeds, getuige de nieuwe scheuren in het bakstenen gedeelte.
Eveneens weet ik niet of het cement in het middengedeelte er tegen aangekwakt is om erger te verbergen.
Deze muur bevindt zich aan een weg waar dus verkeer langs komt, dat dus waarschijnlijk de reden was voor de muur over te hellen en gedeeltelijk in te storten.
Kan er iets aan gedaan worden van binnenuit, ankers, (dwars)balken of dergelijke, oftewel, valt deze buitenmuur te redden, of moet deze tot de grond worden afgebroken en opnieuw opgebouwd.?
Ik vraag me serieus af wat er gedaan kan worden en/of wat ik moet adviseren.