hoe kom ik snel aan een kostenschatting van een verbouwing

frank356

hoe kom ik snel aan een kostenschatting van een verbouwing

Bericht door frank356 »

Ik zit met een probleem. Ik heb een optie op een huis in Naarden welke we graag willen kopen. Het al dan niet doorgaan van de koop is sterk afhankelijk van wat de verbouwing ongeveer gaat kosten. Aangezien de optie komende week afloopt (verlenging kan niet meer) moet ik snel weten wat de verbouwing ongeveer kost.

Weet iemand of er sites zijn waar de gemiddelde kosten van zaken staan (doorbreken draagmuur bijvoorbeeld per meter), of zijn er bedrijven die snel een schatting kunnen geven. HJet liefste zou ik de verbouwing zelf willen coordineren en meehelpen. Ik heb hier echter geen tijd meer voor en zal alles moeten uitbesteden. Ik heb echter ook geene zin in een aannemer die straks 10 duizenden euro's hoger uitkomt.

Graag jullie advies,

Frank.
julien

Bericht door julien »

Een gouden tip:
Neem een architect mee om eens te gaan kijken.
Die mensen kunnen dit vrij goed inschatten en kunnen ondertussen ook bepalen of de waarde wat in overeenstemming is met de vraagprijs.
Vaak laten ze de kosten voor zo'n inspectie vallen wanneer je de verbouwing via hem/haar doet.

Ons heeft het zeker goed geholpen. We stonden op het punt een huis te kopen voor €75.000 en de architect vertelde ons dat het maximaal €25.000 waard was wegens zeer zware noodzakelijke structurele werken voor de boeg.