Houten BG vloer in woning uit 1913

Joost

Houten BG vloer in woning uit 1913

Bericht door Joost »

Ik heb net een nieuwe woning gekocht in utrecht, waarvan ik deze zomer de sleutel krijg. De woning is in een goede staat , maar de vloer is wel een punt van aandacht.

Het bouwkundig rapport wat wij hebben laten opstellen bij de aankoop van deze woning vermeld het volgende:

De vloer van de begane grond is grotendeels aan de onderzijde geïnspecteerd. Met name in het deel onder de entree en het daar achterliggende deel zijn veel balken aangetast door houtrot. Rekenen op het vervangen van de aangetaste delen. De bodemaflsuiting is droog tijdens de opname. Ook van de vloer van de woonkamer zijn enkele balken
(licht) aangetast. Rekenen op het nazien van de vloerbalken. De balken van de aanbouw zijn “recentâ€
boertje125

Bericht door boertje125 »

Als kort een paar jaar is gewoon lekker laten zitten

Zo te lezen is er op termijn wel een probleem
maar niet binnen een paar jaar.

mocht je toch besluiten om er te blijven wonen kan je de vloer altijd nog aanpakken.
doe het goed ook als het anders kan
Joost

Bericht door Joost »

maar is het dan verstandig om nog even iemand te laten kijken naar die hout vernielers?

en eventueel nog 2 wat balken extra bijplaatsen?
Rick

Bericht door Rick »

ik zou idd voorkomen is beter als genezen, een bestrijder de balken laten nakijken is een goed plan volgens mij.
Ook zou ik idd die twee balken bijplaatsen, maar ook de natte fundering laten nakijken door een aannemer.
Balkkoppen in de menie doet al een hoop.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.