isolatie schuin dak met onwillige buurvrouw [2 onder 1 kap]

Plaats reactie
vicmon
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

isolatie schuin dak met onwillige buurvrouw [2 onder 1 kap]

Bericht door vicmon » wo okt 03, 2007 7:09 pm

Vraagje, met voorbaat dank,

probleem,

we kopen een huis, een huis met een schuin dak, zonder isolatie,
we willen aan de buitenzijde isoleren, de binnenzijde bestaat namelijk uit een mooie constructie,

maar hoe wanneer de buurvrouw niet wil,

wanneer we op de, zover ik weet, reguliere manier, isoleer, dan zou de buurvrouw ook moeten isoleren, want anders zit je met een lekkende overgang

zijn er zo dus technieken waarbij we wel aan de buitenzijde kunnen isoleren terwijl de buurvrouw (2 onder 1 kap) niet isoleert

met vr groet

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » za okt 06, 2007 10:14 am

Is op zich wel mogelijk. Wat je kan doen is de kap aan de buitenkant isoleren, en de wand tussen jou en de buurvrouw voorzien van een voorzetwand, en deze wand optrekken tot tegen het dakbeschot, en erachter isolatie. (hoeft niet zo heel dik te zijn, je buurvrouw zal toch wel een beetje stoken?)

In dat geval heb je wellicht een kleine koudebrug, maar aangezien je dakbeschot van hout is, zal dat ook wel meevallen.

Maar ga eerst eens met de buurvrouw praten. Wellicht heeft ze nooit gedacht aan isolatie van buitenaf, en vind ze het wel een goed idee. Of ze is bang voor al het geregel en gedoe. En dat kan jij voor haar doen.

Zodra je laat zien dat je het huis van meer comfort wil voorzien, maar dat je niet de originele stijlelementen van het huis wil aantasten, ontdooit ze wellicht wel.

Beter een goede buur dan een verre vriend!
Inactief account

vicmon
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

komt het dak dan niet omhoog

Bericht door vicmon » ma okt 08, 2007 8:12 pm

Herman,

komt het dak daarmee niet een aantal cm's omhoog t.ov. het dak v/d buurvrouw ?

krijg je dan geen lekkage of een koudebrug ?

is er niet ook iets wat je onder de dakpannen spuit, werkt dat?

mvg
bvd

victor

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » di okt 09, 2007 3:44 pm

we willen aan de buitenzijde isoleren, de binnenzijde bestaat namelijk uit een mooie constructie,
Ik begreep dat je van buiten wilde isoleren...

Dan komt idd je dak omhoog. De overgang is wel weer goed te krijgen, maar persoonlijk vind ik het geen gezicht....

Ik weet niet van een goedje dat je onder de dakpannen kan spuiten. Onder de pannen wil je wat ventilatie houden, dus dat lijkt me niet verstandig.
Inactief account

Plaats reactie