plafond isolatie

Plaats reactie
Luchtsplitser
klusser
klusser

plafond isolatie

Bericht door Luchtsplitser » za dec 08, 2007 8:53 pm

ok, we zijn begonnen.... Het 1e stuc op riet plafond is eruit. Het viel redelijk mee. En natuurlijk, interessant wat er te voorschijn komt. Uiteraard waren er een aantal ideeen over wat er achter het plafond zou zitten. Het is in iedergeval allemaal erg degelijk en goed.

Meest benieuwd was ik ook naar de maten tussen de dragende plafondbalken onderling.
Ok, nu het probleempje. De afstand tussen de balken (dus niet hart op hart) is tussen de 65 en de 70 cm. De standaard breedte maat voor isolatiedeken (rol of plaat) is 60 of 120 cm.

Op welke manier zouden jullie dit isoleren zodat er zo weinig mogelijk snij verlies is, en natuurlijk niet alleen snijverlies, ook het snijden zelf willen we tot een minimum beperken want dat is zonde van de tijd natuurlijk.

Alvast bedankt!

Groeten

Sylvester
klusser
klusser
Contacteer:

Re: plafond isolatie

Bericht door Sylvester » ma dec 10, 2007 11:09 am

tja... ligt eraan hoe / waarmee je wilt isoleren maar als je platen neemt en daaronder staaldraad spant dan kun je zo efficient mogelijk materiaal verwerken
www.bouwkunde.tk
Het forum voor en door bouwkundigen!

Luchtsplitser
klusser
klusser

Bericht door Luchtsplitser » ma dec 10, 2007 5:36 pm

Ja ik wist neit exact hoe groot de tussenmaat zou zijn. Maar ik ging er bij de voorbereiding vanuit dat het materiaal van 60cm breed zou lukken.

Ik had als plan om rollen glaswol te gebruiken en dat tussen de balken in te verwerken. Dusdanig dus dat het goed opgevuld was.
Platen kan natuurlijk ook, maar met rol dacht ik het makkelijker en sneller te kunnen doen.

Maar nu blijkt de ruimte tussen de balken breder te zijn. Ik dacht wellicht is hier iemand met een goed idee.

Platen of rol glaswol of steenwol mag wat mij betreft beiden.

Alvast bedankt.

Plaats reactie