pls HELP!!! plafond isoleren omdat ik gek word van m'n buren

Plaats reactie
noah793
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door noah793 » zo jul 15, 2007 11:31 pm

Beste mensen, ik heb het volgende probleem. de buren(super aardige mensen) hebben net een kind gekregen en hij krijst alsof hij wordt geslacht en dan altijd precies tussen 02:00 en 04:00 s'ochtends en aangezien ik een beetje toch gesteld ben op onze slaap, hebben m'n vrouw en ik besloten om het hele plafond te vernieuwen deze maand ipv de geplande verbouwing in november. het gaat om een typische huis op de tweede etage in amsterdam. dus buren hebben vermacel, dan zit er wat houten plankjes(waar de vermacel op ligt), dan wat rookwol(tussen de balken) en dan dubbelgips(onder de balken) en dan gestuct. nou wil ik het EXTRA isoleren. wat moet ik doen, wat moet ik gebruiken?

alle adviezen wordt ERUG op prijs gesteld.

thnx,
Noah

robert
verbouwer
verbouwer

Re: pls HELP!!! plafond isoleren omdat ik gek word van m'n b

Bericht door robert » wo jul 18, 2007 8:14 am

noah793 schreef:pls HELP!!! plafond isoleren omdat ik gek word van m'n buren

Beste mensen, ik heb het volgende probleem. de buren(super aardige mensen) hebben net een kind gekregen en hij krijst alsof hij wordt geslacht en dan altijd precies tussen 02:00 en 04:00 s'ochtends en aangezien ik een beetje toch gesteld ben op onze slaap, hebben m'n vrouw en ik besloten om het hele plafond te vernieuwen deze maand ipv de geplande verbouwing in november. het gaat om een typische huis op de tweede etage in amsterdam. dus buren hebben vermacel, dan zit er wat houten plankjes(waar de vermacel op ligt), dan wat rookwol(tussen de balken) en dan dubbelgips(onder de balken) en dan gestuct. nou wil ik het EXTRA isoleren. wat moet ik doen, wat moet ik gebruiken?

thnx,
Noah

robert
verbouwer
verbouwer

Re: pls HELP!!! plafond isoleren omdat ik gek word van m'n b

Bericht door robert » wo jul 18, 2007 8:21 am

noah793 schreef:pls HELP!!! plafond isoleren omdat ik gek word van m'n buren

thnx,
Noah
Tja dat word lastig joh,isoleren tegen zulk geluid zal erg moeilijk worden.
Als de buren al fermacell op de grond hebben liggen.maar wat ik kan bedenken,is een verlaagd plafond van dubbele gipsplaten en isoleren met steenwol,en alle gaten en kieren met purschuim dicht maken.
Maar dat je daar je geld aan uit geeft, wellicht is het over een paar maanden over dat gekrijs.
Ik zou zo lang het duurt oorbeschermers in doen,je hebt zulke goeie tegenwoordig dan hoor je echt niks meer hoor,zelfs geen inbrekers haha

succes

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo jul 18, 2007 10:48 am

Idd, isoleren tegen geluid, als bijkans al het mogelijke al gedaan is, is erg moeilijk.

Voor wanden heb je speciale rachels en schuimplaat ertussen, waar je dan weer gips op kan schroeven, maar ik geloof nooit dat dat gaat werken op een plafond.

Kan je de buren niet vragen de "oorzaak" te verplaatsen naar een andere kamer?

Ik heb hetzelfde gehad, met het kind van de buren. Ik werd ook knettergek van het gehuil van het kind, en het geroep om "mama" (meestal 45-60 minuten lang...). Nu is het kind ouder, en verplaatst naar een andere kamer.
Inactief account

Plaats reactie