Schimmel!

Plaats reactie
Sjoerd
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Schimmel!

Bericht door Sjoerd » za okt 13, 2007 11:42 am

Hallo,

Ik heb een groot vochtprobleem en weet niet meer wat ik er verder nog aan kan doen. Ik hoop dat jullie tips of een oplossing voor me hebben.
Op de bovenverdieping in mijn huis is het allemaal schimmel, het zijn slaapkamer en de douche aan de noordkant. Ik ventileer elke dag! Ik moet nu elk jaar de kozijnen opnieuw verven en nieuwe kit aanbrengen. (ben schilder van beroep, dat scheelt, maar doe toch liever wat anders dan mijn huis steeds weer verven. Alleen de bovendorpel blijft vrij van de schimmel. Soms heb ik gewoon zwarte en groene vlekken op de ramen zitten. Ook heb ik al diverse vochtvreters geplaatst, maar dat heeft geen resultaat. (zitten wel vol water) Wat kan ik verder nog doen, want is geen gezicht. De kozijnen worden hier ook niet beter van, vooral in de hoeken zit nu rotterij. Het betreft enkele glas, helaas kan ik het nog niet voorzien van dubbele beglazing. En het rare is dat de buren altijd alles dicht hebben (de ramen), en die hebben volgens hun zeggen geen schimmel. :roll:
Wat kan ik verder nog doen?

Groeten Sjoerd

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » za okt 13, 2007 2:16 pm

Veel vocht? Dat moet ergens vandaan komen. De meest voorkomende oorzaken van vocht:

-mensen
-lekkage
-drogende was
-wasdroger met slangafvoer, die in zo'n "condenspotje" zit (zo'n potje werkt niet...)
-hennepkwekerij

Zodra je de oorzaken aangepakt hebt, zou het als vanzelf al een stuk minder moeten zijn. Met extra ventilatie (raam altijd op kier, in minimaal 2 vertrekken, liefst tegenover elkaar), roosters boven de ramen (vergeet niet de roosters mee te bestellen als je dubbelglas neemt!), bovenlichtje open.
Het is beter continue een beetje te ventileren, dan enkele uren de boel vol open. (alhoewel dat ook wel eens lekker opfrist).
Inactief account

Sjoerd
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw