hallo mijn vraag: ons huis is gebouwd (1953) met een spouw zonder isolatie nu willen we de buiten gevel isoleren met rabat delen is dit verstandig? en wat zijn er nog meer voor mogelijkheden om te isoleren
en wat zouden de kosten dan zijn gaat over een oppervlak van 45m ik hoop dat er iemand is met info bedankt alvast.
groet henry
buitengevel isolatie
- Herman
Mijn huis is uit '57, en daar is spouwmuurisolatie in geblazen. Echter niet door ons, maar door een vorige bewoner.
Rabatdelen kunnen ook, maar ik weet niet of je daar een (beperkte) vergunning voor nodig hebt.
Overigens moet je voor jezelf goed nagaan wat de reden van de isolatie is. Als dit puur energiebesparing is, dan heeft het wellicht nut (alhoewel ik dat ook goed zou narekenen) maar als het om comfort gaat, kijk dan eerst eens naar andere zaken, zoals vloerisolatie (wol of schelp op de kruipruimte, en steenwol tegen de houten vloer, ertussen een geventileerde kruipruimte).
Van gewoon dubbel glas naar HR++ glas heeft bij ons een slok op een borrel gescheeld in tocht en geluid. (nogmaals bedankt, vuurwerk gooiende pubers!)
Plaats je dit zelf dan vallen de kosten erg mee.
En ga nog eens goed op kierenjacht.
Maar gevelisolatie kan ook...
Rabatdelen kunnen ook, maar ik weet niet of je daar een (beperkte) vergunning voor nodig hebt.
Overigens moet je voor jezelf goed nagaan wat de reden van de isolatie is. Als dit puur energiebesparing is, dan heeft het wellicht nut (alhoewel ik dat ook goed zou narekenen) maar als het om comfort gaat, kijk dan eerst eens naar andere zaken, zoals vloerisolatie (wol of schelp op de kruipruimte, en steenwol tegen de houten vloer, ertussen een geventileerde kruipruimte).
Van gewoon dubbel glas naar HR++ glas heeft bij ons een slok op een borrel gescheeld in tocht en geluid. (nogmaals bedankt, vuurwerk gooiende pubers!)
Plaats je dit zelf dan vallen de kosten erg mee.
En ga nog eens goed op kierenjacht.
Maar gevelisolatie kan ook...
- Forumlid
hallo herman bedankt voor het antwoord
i.d.d wij hebben ook aan zitten denken om de spouw vol te blazen maar
daar lopen de meningen nogal uiteen met name vocht problemen en volspuiten met glaswol vlokken,pur,piepschuim wat is het beste heb nog maar weinig positiefs gehoord wat zijn jou ervaringen?
enne rabbat delen dat is een groot formaat schrootje!!!
daar lopen de meningen nogal uiteen met name vocht problemen en volspuiten met glaswol vlokken,pur,piepschuim wat is het beste heb nog maar weinig positiefs gehoord wat zijn jou ervaringen?
- Forumlid
Ik zou me 2x bedenken voordat je de spouw volspuit.Forumlid schreef:hallo herman bedankt voor het antwoord
Bij een spouw vol met isolatie kan het vocht geen kant op, en je weet het oude huizen en oude gevels zijn niet waterdicht, dus de kans dat je gevel " lek" is is heel groot
Een must bij isoleren is ventileren.
Een spouw vol met isolatie heeft de volgende nadelen
- de spouw kan niet geventileerd worden, dus vochtophoping.
- de spouwisolatie kan zakken (ook mede doordat het vochtig wordt)
- het is niet of moeilijk te controleren
- je kan het NOOIT meer ongedaan maken
Van binnenuit isoleren is ook een optie, daar zijn tegenwoord voorzet wanden voor in de handel (kijk eens bij ISOVER)
Ik heb zelf helemaal een nieuwe gevel (spouwmuur met isolatie) om mijn huis gemetseld, maar dat is een heel ander verhaal
gr. henrie
Ik heb