Hallo,
Ons huis is van half jaren '80 en op zich goed geïsoleerd maar het dak kan beter.
Het schuine dak is gebouwd met houten platen en aan de buitenzijde geïsoleerd met een harde isolatielaag tussen de panlatten.
Op zich is het een goede isolatie voor de zolder maar in de zomer is het al snel bijzonder warm en in de winter behoorlijk fris.
Omdat ik de zolder als slaapkamer wil gaan gebruiken wil ik hier iets aan doen en dacht zelf om aan de binnenzijde ook te gaan isoleren.
Nu krijg ik daar verschillende adviezen over zoals: * nooit isoleren aan twee zijden ivm houtrot...... - of - * tevens aan de binnenzijde isoleren kan wel maar dan ook met harde isolatie en direct tegen het dak en dan afschermen met damp remmende folie voordat wordt afgewerkt met gipsplaten......
Wie kan mij een goed antwoord geven of op weg helpen over de mogelijkheden om de isolatie te verbeteren met behoudt van de bestaande buiten isolatie?
Alvast hartelijk dank.
Dak dubbel isoleren
- EPA adviseur
Re: Dak dubbel isoleren
Hoi Hannes,
Wat je wil kan. Je kan elk soort isolatiemateriaal gebruiken. Het belangrijkste is dat je een dampremmende laag spant en deze niet doorboord. Als er namenlijk geen vocht in het hout kan komen, kan het ook niet gaan schimmelen/rotten.
succes ermee!
Wat je wil kan. Je kan elk soort isolatiemateriaal gebruiken. Het belangrijkste is dat je een dampremmende laag spant en deze niet doorboord. Als er namenlijk geen vocht in het hout kan komen, kan het ook niet gaan schimmelen/rotten.
succes ermee!
- Hannes
Re: Dak dubbel isoleren
Forumlid schreef:Hoi Hannes,
succes ermee!
Bedankt EPA adviseur.
Het duurde even voor de reactie maar dat komt omdat er al heftig verbouwd wordt.
Ik heb inmiddels dubbel geisoleerd en inderdaad een dampremmende laag aangebracht.
ik hoop nu wel dat er verder geen gaatjes in zitten als gevolg van de schroeven voor de gipsplaten.
Het vertrouwen is er in elk geval dus de tijd zal het leren.
Nogmaals bedankt.