dak zolder isoleren

Linlan

dak zolder isoleren

Bericht door Linlan »

Hallo,

Kan iemand me adviseren?
Ik wil het dak van zolder isoleren. het dak is best laag en ik vil dus zo dun mogelijk (tussen de balken) isoleren. Bij de bouwmarkt zie ik alleen dikke rockwool, bestaat er iets dunners dat ook volstaat, en is het betaalbaar?

Groet, Linda
RvdB

Bericht door RvdB »

er zijn verschillende dunne isolatieproducten op de markt, bijvoorbeeld van ecotherm, maar hoe dunner hoe duurder. dunne pur platen komen al snel rond de €20,- per m2 en dan is de dampdichtte folie en het evt regelwerk nog niet gerekend. Er zijn ook wel folies op de markt, maar hier ben ik niet echt over te spreken (zie item actis bij bouwmaterialen).
Herman

Bericht door Herman »

Dunne pur plaat zou je nog wel bij Nestaan in Tholen kunnen halen. Prijs is rond 400-500 euro / m3 (gezaagd)

20mm kost dan 10 euro / m2. Is nog wel te doen.

Brandveiliger is PIR plaat. Ook bij Nestaan.
Inactief account
RvdB

Bericht door RvdB »

20mm is niet echt veel... om rendement te halen zou ik minimaal 40mm nemen, liefst meer. dan kom je dus toch op een prijs >€20,-/m2
Herman

Bericht door Herman »

Daar heb je gelijk in...
Inactief account
mijntekenaar

Re: dak zolder isoleren

Bericht door mijntekenaar »

Forumlid schreef:Hallo,

Kan iemand me adviseren?
Ik wil het dak van zolder isoleren. het dak is best laag en ik vil dus zo dun mogelijk (tussen de balken) isoleren. Bij de bouwmarkt zie ik alleen dikke rockwool, bestaat er iets dunners dat ook volstaat, en is het betaalbaar?

Groet, Linda
Hallo Linda,

Kijk eens op de website van www.aluthermo.nl Dat is een soort aluminium folie opgebouwd uit verschillende lagen. Het heeft een hele hoge isolerende waarde als je het goed verwerkt. Ideaal voor renovatie.

M.vr.gr.

Mark
Passie voor bouwen: http://www.mijntekenaar.nl
Rick

Bericht door Rick »

Oh jee een isolatie folie, daar zijn de meningen toch wel wat over verdeeld over.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
mijntekenaar

Bericht door mijntekenaar »

Forumlid schreef:Oh jee een isolatie folie, daar zijn de meningen toch wel wat over verdeeld over.
Nou ik hoor graag de nadelen uit de praktijk. Weet dat de uitvoering erg kritisch komt en je dit niet aan iedereen over kan laten. Maar goed aangebracht mag het geen problemen geven. Maar net als een dampdicht folie is de uitvoering erg belangrijk. Nogmaals ik hoor graag de nadelen.

Mark
Passie voor bouwen: http://www.mijntekenaar.nl