isolatie houten buitenwand

Forumlid

isolatie houten buitenwand

Bericht door Forumlid »

Heb ik goed begrepen dat als je een bestaande wand van rabatdelen wil vervangen voor hardhouten delen en te isoleren als volgt te werk gaat.
Je monteert eerst het nieuwe kozijn tussen de bestaande staanders dan dampdichte folie tegen de staanders dan rabatdelen tegen de staanders.
Van binnen isoleren met glas of steenwol tussen de staanders dan dampdoorllatende folie en dan gipsplaten als afwerking.
Moet je ruimte houden tussen de rabatdelen en de folie en hoeveel moet dat zijn.
Hoe doe je dat met de onderste rabatdeel die laat je over de betonnen vloer lopen natuurlijk,maar moet je nog iets doen tegen vocht wat omhoog kan komen of is dat nihil.
Hoe doe je het met de aansluitng van de rabatdelen op het kozijn,er moet wat ruimte zitten ivm werken van het hout maar hoe hou je het regen water tegen dat daar tegen aanslaat,loopt dat niet er tussen.

Veel vragen ik hoop op wat tips van jullie

groet robert
pepijn

Bericht door pepijn »

Je moet de folies precies andersom doen, volgens mij heb ik dat ook in je andere topic geschreven. Het idee is dat de isolatie naar buitentoe ventileert.
Forumlid

isolatie

Bericht door Forumlid »

Bedankt Pepijn weet je ook toevallig een andtwoord van het laatste rabatdeel of daar geen water onder kan slaan en hoe je dat eventueel moet vermijden.

groet robert
Michel

Bericht door Michel »

stukje zetwerk of lood
Forumlid

isolatie

Bericht door Forumlid »

Hallo Michel wat bedoel jij met een stukje zetwerk,hoe komt dat te zitten.

Vast bedankt Robert
pepijn

Bericht door pepijn »

Ik zou de rabatdelen voor de betonvloer langs tot aan de bodem laten lopen, zodat het buitendeel van de muur de kopse kant van de betonvloer afdekt. Dan kan er ook geen water onder slaan. De onderste rabatdelen goed voorbewerken met een waterwerende deklaag.

Raamkozijnen : je kunt er vrij strak tegenaan werken, want hout werkt niet in de lengte maar in de breedte. Het naadje wat overblijft tussenrabatdelen en kozijn dichtkitten en daaroverheen een afdeklat : daar kan geen druppel meer naar binnen.
Forumlid

isolatie

Bericht door Forumlid »

Oke Pepijn bedankt ik wilde de onderste rabatdeel inderdaad over de betonnen rand laten lopen maar vroeg me alleen af of het dan genoeg was 1 rabatdeel oversteken.
Maar het moet gek lopen wil dat er water onderslaat he.

Beadnkt Robert
Michel

Bericht door Michel »

Zetwerk kan bijvoorbeeld aluminuim zijn die op een bepaalde manier gezet (gebogen) is. Deze wordt aan de onder en bovenzijde bijvoorbeeld aangebracht om er voor te zorgen dat water niet de spouw in loopt en vocht wat in de spouw zit na buiten word geleid.

Eigenlijk zou je ieder detail goed moeten uittekenen