isolatie koud dak
- meeuwsen
isolatie koud dak
Ik wil mijn garage bij de kamer trekken en daar een keuken van maken. Isolatie van de wanden is geen probleem qua aanpak. Het dak is mandeling met de buren (geschakeld) en is van het type : koud dak liggend op balken. Ik wil graag de balken in het zicht houden. Uit de diverse publicaties blijkt het isoleren van het dak aan de binnezijde geen optie(!?) Wie helpt en heeft ervaring en een ev. oplossinmg?
- RvdB
Re: isolatie koud dak
Isoleren van binnenaf is inderdaad niet de beste oplossing ivm de kans op condensatie in de constructie.
Aangezien je de balken in het zicht wil houden is het bijna onmogelijk om een mooie dampdichtte laag aan te brengen.
Je zal dus bovenop moeten isoleren; mastieklaag eraf, isolatie erop en weer mastieken.
Ca 6cm pir geeft al een mooie isolatiewaarde.
Aangezien je de balken in het zicht wil houden is het bijna onmogelijk om een mooie dampdichtte laag aan te brengen.
Je zal dus bovenop moeten isoleren; mastieklaag eraf, isolatie erop en weer mastieken.
- meeuwsen
Hartelijk dank voor de reactie.Forumlid schreef:Isoleren van binnenaf is inderdaad niet de beste oplossing ivm de kans op condensatie in de constructie.
Is de dikte van 6 cm pir voldoende en moet ik dan ook nog aan de binnenzijde extra isoleren ?( en ev. Hoe?)
- RvdB
6cm is ca RC 2.5.
Is een mooie en isoleren binnen is dan niet meer nodig.
- meeuwsen
wat zijn ong. de kosten waar ik op moet rekenen voor: bestaand mastiek verweideren, 6 cm PIR-platen en opnieuw mastieken. In totaal ong. 100 M2.Forumlid schreef:6cm is ca RC 2.5.
- meeuwsen
Jullie noemen het PIR, maar moet dat niet zijn: PUR, polyurethaan?Forumlid schreef:wat zijn ong. de kosten waar ik op moet rekenen voor: bestaand mastiek verweideren, 6 cm PIR-platen en opnieuw mastieken. In totaal ong. 100 M2.Forumlid schreef:6cm is ca RC 2.5.
- RvdB
PIR en PUR zijn twee verschillende producten, die erg veel op elkaar lijken. Pir is echter brozer van structuur dan PUR en heeft een hogere isolatie waarde.
- JefKlak
Beste,
(Hopelijk staat deze vraag niet op de verkeerde plaats...)
Bestaat PIR ook in spuitbussen of enkel in platen?
Alvast bedankt,
Jef Klak
(Hopelijk staat deze vraag niet op de verkeerde plaats...)
Bestaat PIR ook in spuitbussen of enkel in platen?
Alvast bedankt,
Jef Klak
- riederalp
- Herman
PIR is overigens ook brandwerend, of in ieder geval draagt het niet bij aan de voortplanting van een brand.
Inactief account