isoleren schuin dak

ingar43

isoleren schuin dak

Bericht door ingar43 »

wil mn dak isoleren aan de buitenzijde. Pannen, etc eraf, isoleren en er weer nieuwe op! Ik wil echter de oude dakplanken laten zitten, van binnenuit zijn die echt mooi! Wat kan ik daar nu het beste aan de buitenzijde opleggen alvorens de nieuwe pannen aan te brengen!

Ik heb ook nog een stukje platdak, aan de buitenzijde nu voorzien van dakleer. Kan ik daar bovenop nog isoleren, ik wel echt de binnenzijde in het zicht houden!

Ik hoor het graag van jullie!!
RvdB

Bericht door RvdB »

geen probleem. zowel isobouw als unidek hebben renovatie platen in het assortiment. Werkt prcies zoals jij wil; dakpannen en panlatten eraf, oude dakbeschot blijft zitten, renovatieplaat op de bestaande gordingen aanbrenegen, nieuwe panlatten erop en dakpannen aanbrengen.

Voor het paltdak:
ik zou de oude bitumeuze dakbedekking verwijderen, platdak isolatie rop en opnieuw dakleer aanbrengen.

Let wel op dat bij beide daken het totale dakpakket dikker wordt, dus je moet wel uitkomen met je dakrand, gevelpannen etc.

Kijk even op de websites van unidek en isobouw.
ingar43

Bericht door ingar43 »

klinkt eenvoudig....zijn die platen door mijzelf te handelen, of moet hier een kraan bij komen???

bedankt voor je snelle reactie!!!
RvdB

Bericht door RvdB »

Het zwaarste renovatie element van unidek weegt 5.1kg/m2 dat is in het grootste formaat (8x1) 41KG. met twee of drie man goed te doen.
hans rutte

Re: isoleren schuin dak

Bericht door hans rutte »

doe net zo als heel veel woningbouwverenigingen in Nederland: GEBRUIK ACTIS ISOLATIE: dun, hoogwaardig duurzaam en schadelijke stoffen vrij
kijk maar eens op www.hapeja.nl
RvdB

Bericht door RvdB »

volg ook even de discussies over dit product. Er zijn maar veel pro's die kritisch zijn over dit product.
Dhr Rutte is voorstander van actis, zijn goed recht, maar hij kan niet ontkennen dat actis haar eigen testmethode gebruikt welke niet internationaal erkend is. Bij conventionele testmethoden haalt actis niet de helft van de isolatiewaarde die bijvoorbeeld een EPS plaat haalt.

Wellicht dat Dhr Rutte weet wat actis folie per m2 kost?volgens mij is dit aanzienlijk duurder dan een renovatie plaat van unidek of isobouw.

Hoe zit het trouwens met de lekken in de folie die ontstaan op de plekken waar panlatten geslagen worden?