Kosten dak isoleren

Dutch1975

Kosten dak isoleren

Bericht door Dutch1975 »

Waar moet ik vanuit gaan als ik door een bedrijf mijn dak laat isoleren.

Ik heb een oud huis met dakpannen direct op houten planken gelegd. Hier zit 6 centimeter tussen.

Oppervlakte is ongeveer 120m2
RvdB

Re: Kosten dak isoleren

Bericht door RvdB »

Hoe wil je het dak isoleren en wat zijn de overige werkzaamheden?

Ik ga in het voorjaar mijn dak (woning 1938) renoveren en daarmee ook meteen isoleren. Ik doe dit van buitenaf:
oude (poreuse) pannen eraf, dakplaten (sporenplaten van unilin enkelschalig met steenwol) over het bestaande dakbeschot, panlatten erop en nieuwe pannen erop (Tuille du nord). Doordat de dakplaat dikker is dan het bestaande pakket moet er ook nog een extra rollaag over mijn topgevels gemetseld worden. Voor deze methode zou ik als ik het door een aannemer moest laten doen zeker €150,-/m2 kwijt.

Voor binnenuit isoleren, stijl/regelwerk met folies en isolatie tegen bestaand dakbeschot, hierover gipsplaat moet je rekenen op ca €80,-/m2 dan heb ik nog geen stukadoor geteld.

(prijzen incl BTW)
EPA adviseur

Re: Kosten dak isoleren

Bericht door EPA adviseur »

Met behulp van de Karwei folders is dit niet een moeilijke klus. Zou het zelf proberen, en hetgeen waar je tegenaanloopt melden op dit forum. Bij isolatie op het bestaand dakbeschot krijg je ook te maken (bij buren) met hoogte verschil dak. Dit moet afgewerkt worden met lood. Liefst natuurlijk loodvervanger. Ook de waterlijn van je dak verandert. Let erop dat het nog in de goot komt.

Is deze zolder ook in gebruik?
Anders is het beter de zoldervloer te isoleren. Minder M2 en minder ruimte verlies en minder stoken.