Wij hebben zopas een rijwoning gekocht en we hebben de laatste 3 maanden al twee keer water binnen gehad (gelukkig staan onze meubels er nog niet). Dit water komt iedere keer langs onze voordeur binnen.
Een groot deel van ons probleem zou dus opgelost zijn als we onze voordeur waterdicht zouden kunnen afsluiten. Kent iemand hier een systeem om een bestaande voordeur (zo esthetisch mogelijk) waterdicht te krijgen. Ik vrees dat het plaatsen van rubberstrips onvoldoende is.
Alvast bedankt
deur waterdicht maken
- Rick
Om een deur echt helemaal water dicht te maken, is denk ik niet mogelijk.
Een kunsstof deur met onderdorpel heeft nog de beste kansen om het water even buiten te houden.
Misschien een systeem met twee strips links en rechts in de dagkant waarbij je een stuk multiplexinschuift bij kans op hoog water.
Een kunsstof deur met onderdorpel heeft nog de beste kansen om het water even buiten te houden.
Misschien een systeem met twee strips links en rechts in de dagkant waarbij je een stuk multiplexinschuift bij kans op hoog water.
- Herman
- Forumlid
Bedankt voor jullie antwoorden.
Een goot is al geen oplossing aangezien het water pas stijgt als de riolen het niet meer kunnen slikken.
Aan het systeem met 2 strips en de multiplex plaat had ik zelf al gedacht maar het is te onbetrouwbaar aangezien bij een onverwachte onweersbui (terwijl we allebei op het werk zijn) het water al kan binnenstromen.
Ik denk dat een drempel vastmetsen bovenop de huidige drempel (waar de deur tegenaankomt) de meest veilige oplossing is, al is het niet de meest esthetische....
Een goot is al geen oplossing aangezien het water pas stijgt als de riolen het niet meer kunnen slikken.
Aan het systeem met 2 strips en de multiplex plaat had ik zelf al gedacht maar het is te onbetrouwbaar aangezien bij een onverwachte onweersbui (terwijl we allebei op het werk zijn) het water al kan binnenstromen.
Ik denk dat een drempel vastmetsen bovenop de huidige drempel (waar de deur tegenaankomt) de meest veilige oplossing is, al is het niet de meest esthetische....
- Herman
- rebeliano
Re: deur waterdicht maken
Forumlid schreef:Wij hebben zopas een rijwoning gekocht en we hebben de laatste 3 maanden al twee keer water binnen gehad (gelukkig staan onze meubels er nog niet). Dit water komt iedere keer langs onze voordeur binnen.
Een groot deel van ons probleem zou dus opgelost zijn als we onze voordeur waterdicht zouden kunnen afsluiten. Kent iemand hier een systeem om een bestaande voordeur (zo esthetisch mogelijk) waterdicht te krijgen. Ik vrees dat het plaatsen van rubberstrips onvoldoende is.
Alvast bedankt
beste ''gast''
ik ben op zoek naar mensen die last hebben van dit probleem met water overlast waarbij het water via de voordeur naar binnen komt ,zoals ik overal lees is er geen oplossing voor dit probleem en zeker niet 1 die zo esthetisch mogelijk is ,
ik heb de oplossing voor u .
het bericht van u is 5 jaar geleden geschreven dus ik weet niet of u nog op het forum komt ,
heeft u intresse dan hoor ik het van u ,
e-mail is [verwijderd]
m.v.g juliano