Dubbel glas

Kozijnen, ramen, deuren, schuifpui, beglazing
klusser11

Dubbel glas

Bericht door klusser11 »

Ik heb een probleempje: ik woon in een flat op de 12e verdieping. Het enkel glas is vervangen door dubbel glas HR++ .
Ook zitten er ventilatieroosters in. Maar het rooster in de huiskamer, dit is het grootste raam, ''kraakt''. Zeker als er veel wind staat. Ditzelfde rooster, ook als het dicht zit, suist het erg. Ook heb ik gehoord dat hoe hoger je woont, hoe dikker het glas moet zijn. Klopt dit? Op de sticker van het dubbelglas stond het volgende: Float 5mm en Float ENplus 4mm.
Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet
rob graav

Bericht door rob graav »

klopt inderdaad hoe hoger je woont hoe dikker het glas ,ook is het formaat van de ruit van belang hoe groter hoe dikker.wat de roosters betrefd .deze horen niet te kraken en eigenlijk ook niet te suisen maar dit doen ze vaak op zo n hoogte wel
Herman

Bericht door Herman »

Hmmm, ik heb roosters, als die dicht zijn, dan hoor je niets. Mijn oma (woont slechts 10 hoog) heeft toevallig dezelfde roosters, maar ook stil. Zou tich even naar de roosters laten kijken, wellicht is er een rubbertje kapotgetrokken, of zit er een krul aluminium ergens tussen.

Overigens kan je meestal zelf de voorplaat van het rooster wel loshalen, dan kan je zelf kijken. (bij mij moet je de onderkant pakken en een flinke ruk geven.)
Inactief account
artolux

Re: Dubbel glas

Bericht door artolux »

Forumlid schreef: Ook heb ik gehoord dat hoe hoger je woont, hoe dikker het glas moet zijn. Klopt dit? Op de sticker van het dubbelglas stond het volgende: Float 5mm en Float ENplus 4mm.
Wat kan ik hier aan doen?
Wat betreft de glasdikte, deze is te bepalen als het volgende bekend is:
a: totale hoogte van het gebouw
b: welke regio staat het gebouw (provincie)
c: afm. (BxH) v.d. ruit

m.vr.gr.
artolux