hallo,
op het forum heb ik een aantal artiekelen over glas plaatsen gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
als ik in de sponning kijk van het raam waar komt dan die plakstrip op de kant waar ik op neer kijk of de binnenkant van de sponning? en moet het plakband rondom in de sponning geplakt worden? of alleen de bijde verticale sponningen.
het kitten, moet er ook kit gespoten worden in de sponning voordat het glas er in komt, en aan de binnen en buiten kant van het glas? en als de glaslatten er in zitten moeten die rondom ook gekit worden?
de blokjes die aan gebracht worden komen die alleen horizontaal op de sponning onder of rondom het raam. moet je ze laten zitten of weghalen voordat je de glaslatten er in plaats.
met vriendelijk groet
DJ
dubbel glas zetten
- Herman
Re: dubbel glas zetten
Glasband (schuimband) op de vertikale delen van de sponning. Ook op de glaslat dus. De glasband houdt het glas in het midden van de sponning. Hou de sponning 4-6mm breder dan de dikte van het glas.
Het glasband ongeveer 4-5mm onder de rand van de sponning plakken.
Blokjes onder het glas plaatsen, en bij deuren zodanig dat het glas meedraagt. (diagonaal opsluiten). Met verschillende diktes kan je het glas netjes horizontaal krijgen.
De blokjes kan je laten zitten.
Nadat het glas erin zit kan je rondom afkitten met een butyleenkit. De glaslatten gewoon schilderen.
Het glasband ongeveer 4-5mm onder de rand van de sponning plakken.
Blokjes onder het glas plaatsen, en bij deuren zodanig dat het glas meedraagt. (diagonaal opsluiten). Met verschillende diktes kan je het glas netjes horizontaal krijgen.
De blokjes kan je laten zitten.
Nadat het glas erin zit kan je rondom afkitten met een butyleenkit. De glaslatten gewoon schilderen.
Inactief account
- johan38
Re: dubbel glas zetten
kijk eens bij *** glas heb ik ook glas besteld ************Edit Reklame