Ik heb van een van m'n buren het dubbelglas overgenomen aangezien hijzelf kunststof kozijnen heeft laten plaatsen.
Ik heb zelf enkelglas dus voor mij is het een must om deze ruiten erin te hebben. Ik wil het graag zelf inzetten om 2 redenen, ten eerste om te leren hoe dit moet en ten 2e omdat m'n beurs leeg is
Het moet passen want onze huizen zijn identiek..
Wat ik graag zou willen weten is hoe je precies ramen in kozijnen dient in te zetten plus ik moet opdeklatten maken omdat het kozijn niet diep genoeg is <> waar maak ik deze latten van (welk hout)?
Als er iemand is die mij stap voor stap uit kan leggen hoe of wat, dan graag!
Forumlid schreef:Opdeklatten kan je gewoon bij de GaKaPra halen...
O.k, maar ik neem aan dat ik het glas niet, hup in het kozijn kan planten en dan opdeklatten ertegenaan en klaar is kees? Ik bedoel moet de ruit aan alle kanten ondersteund worden door iets van een schuimrubberen stripje ofzo?
Veelal wordt een schuimrubberen strip op het verticale deel toegepast, een 5-10mm ruimte voor de kit houdend. Het glas ligt op plastic blokjes, zodanig dat het glas mooi horizontaal staat met aan alle kanten een gelijke spouw.
Dan gaan de glaslatten erop, ook met rubber, en wordt de boel afgekit.
Tip: Als je ergens ziet dat ze glas plaatsen, vraag of je even mag meekijken. Daar leer je meer van dan je ooit op een forum kan leren.
super Herman, hier kan ik wat mee! En sja, ik ben meestal aan het werk overdag dus meekijken bij het zetten zal niet echt gaan, maar 't is wel een idee om in m'n achterhoofd te houden.
Kan het zijn dat bij m'n buurman blokjes van kurk zijn gebruikt ipv plastic? En nog een vraagje, maakt het uit waar de platic blokjes van zijn gemaakt of doet dat er niet echt toe? Zijn die blokjes ook te koop in de GaKaPra?