kunststof kozijn plaatsen

Kozijnen, ramen, deuren, schuifpui, beglazing
jan63

kunststof kozijn plaatsen

Bericht door jan63 »

Hallo Beste mensen

wij willen een kozijn plaatsen in een muur van 260cm breedt en 213cm hoog.
deze muur is van een schuur van 400 cm lang en 250cm breedt met een plat dak met isolatie er onder.
Het dak loopt schijn af en wel van 275 cm naar 213 cm
het is een enkel steense muur van 10 cm en het schuur zit vast aan de aanbouw keuken.

Het kozijn dat wij willen plaatsen is dus 186cm breedt en 125cm hoog.

ik wil boven 2 rijen baksteen laten liggen en daar onder wil ik dan de latei plaatsen en daar dus onder het kozijn.
de afstand van onderkant dak tot boven kant latei is dan 18 cm ( ik hoop dat dat genoeg is )
en onderkant kozijn tot de vloer is 60 cm.

Mag ik op deze manier in deze muur het kozijn plaatsen of mag dat niet.

En wie kan mij ongeveer uit leggen hoe ik een kozijn moet plaatsen om te beginnen het kozijn is 186cm breedt en 125cm hoog welke afmeting moet ik dan uit de muur slijpen om dit kozijn te kunnen plaatsen.

Zou ik dit kozijn zelf kunnen plaatsen of kan ik dat beter door een ervaren iemand plaatsen !!!!!!!!!
ErikC

Re: kunststof kozijn plaatsen

Bericht door ErikC »

Zelf doen of laten doen hangt erg van je eigen handigheid af. Een kozijn plaatsen is een precies klusje. Je kunt even op onze site kijken, daar staat een handleiding en aansluitdetails. Ik denk dat een aannemer zo'n klusje in een dag moet kunnen doen, dus denk er even over na voor je zelf begint. Meestal kan je wel wat kosten besparen door hem te helpen.

Erik Camman
***************** gelieve geen reklame