Hallo,
Wij hebben recentelijk een huis gekocht en willen 3 houten kozijnen voor kunststoffen kozijnen vervangen. Ook willen we aan de achterkant een dakkapel laten plaatsen.
We dachten bij zo'n 3 bedrijven een offerte te laten doen. Nou ben ik zo stom geweest om te zeggen wat onze financiele speelruimte is en ik besefte later pas dat je er dan donder op tegen kan zeggen dat dat meegenomen wordt in de schatting.
Van het eerste bedrijf hebben wij nu een offerte: 17.500 euro. Dit is dus voor: 1x vervangen van kozijn in bestaande dakkapel, 2x nieuwe kozijnen aan achterkant (1e en 2e etage) en plaatsen van dakkapel op 2e etage. Ik geloof dat het om HR++ kozijnen gaat. Als we gelijk besloten hadden was er nog wat van de prijs afgegaan, maar hebben we niet gedaan want is dan nog het nut van 3 offertes aanvragen.
Mijn vraag is, of dit een beetje een realistische prijs is, of geodkoop, of juist duur. Hebben hier nl geen ervaring mee.
Alvast bedankt
offertes
- Herman
Beetje moeilijk inschatten zo. Wat zijn de afmetingen van de kozijnen, wat voor functionaliteit zit erin (vaste ramen, draaikiep, roosters, etc) en wat is de afmeting van de dakkapel.
3x kozijn: 3000 euro
1x dakkapel: 8000 euro
1x kozijn dakkapel: 1500 euro
(allemaal even uit de duim gezogen getallen, ik weet de afmetingen niet, en ik zit niet heel erg in de kozijnen)
12500 euro
plaatsen: 3 dagen met 2 man: 6x8x60= 2880 euro.
Ik kan me ergens wel vinden in die 17500 euro.
Maar je zegt dat je 3 offertes hebt gevraagd. Even afwachten dus wat de andere offertes je brengen. Dan heb je zelf al een idee.
Idd niet handig om je richtbedrag te noemen. Dat kan je beter voor de onderhandelingen bewaren...
3x kozijn: 3000 euro
1x dakkapel: 8000 euro
1x kozijn dakkapel: 1500 euro
(allemaal even uit de duim gezogen getallen, ik weet de afmetingen niet, en ik zit niet heel erg in de kozijnen)
12500 euro
plaatsen: 3 dagen met 2 man: 6x8x60= 2880 euro.
Ik kan me ergens wel vinden in die 17500 euro.
Maar je zegt dat je 3 offertes hebt gevraagd. Even afwachten dus wat de andere offertes je brengen. Dan heb je zelf al een idee.
Idd niet handig om je richtbedrag te noemen. Dat kan je beter voor de onderhandelingen bewaren...
Inactief account
- pymzz
Hallo,
Bedankt voor reactie. Die 8000 voor kapel, dat is inclusief kozijn neem ik aan? Zo ja, dan gaat het dus nog 3 andere kozijnen, waarvan 1 voor bestaande kapel.
Nou hebben we vrijdag nog iemand over de vloer gehad die zei dat je er beter niet aan kan beginnen om in een oude bestaande kapel een nieuw kozijn te zetten aangezien bij oude kapellen het kozijn deel van de structuur uitmaakt en als je daar dus aan gaat rommelen dan is kans op lekkage na de plaatsing zeer reeel. Wat zijn de heersende meningen hierover? Hij stelde voor kozijn te laten repareren door timmerman voor enkele honderden euros (kan ie weer 5 jaar mee) of de kapel helemaal vervangen.
Laatste meneer weet ons budget niet dus hopen beter vergelijkingsmateriaal te hebben.
Bedankt voor reactie. Die 8000 voor kapel, dat is inclusief kozijn neem ik aan? Zo ja, dan gaat het dus nog 3 andere kozijnen, waarvan 1 voor bestaande kapel.
Nou hebben we vrijdag nog iemand over de vloer gehad die zei dat je er beter niet aan kan beginnen om in een oude bestaande kapel een nieuw kozijn te zetten aangezien bij oude kapellen het kozijn deel van de structuur uitmaakt en als je daar dus aan gaat rommelen dan is kans op lekkage na de plaatsing zeer reeel. Wat zijn de heersende meningen hierover? Hij stelde voor kozijn te laten repareren door timmerman voor enkele honderden euros (kan ie weer 5 jaar mee) of de kapel helemaal vervangen.
Laatste meneer weet ons budget niet dus hopen beter vergelijkingsmateriaal te hebben.
- Herman
Bij mij hebben ze het oude kozijn laten zitten (bovenkant en zijkanten). De onderkant is vervangen, en het nieuwe kozijn is in het zo ontstane "gat" gezet. Geen centje pijn tot dusver.
Als de rest van de dakkapel nog goed is, waarom zou je dat dan vervangen? Bij een renovatie gaat het in het algemeen om kozijn, dakbedekking, daktrim en boeiboorden, en de zijwangen. De balken zijn in het algemeen prima in orde.
Als de rest van de dakkapel nog goed is, waarom zou je dat dan vervangen? Bij een renovatie gaat het in het algemeen om kozijn, dakbedekking, daktrim en boeiboorden, en de zijwangen. De balken zijn in het algemeen prima in orde.
Inactief account
- peter2112
Re: offertes
hey ik en mijn vrouw zijn laatst ook aan het verbouwen geweest en wij hebben toen offertes aangevraagd via holland sales company. Website: xxx gewoon even de enquete invullen en dan nemen ze gelijk contact met je op.
bij ons kwamen ze langs met verschillende offertes, dus niet 1 bedrijf maar gelijk meerdere en konde ze ons precies vertellen wat wij nodig hadden. erg tevreden over hun vandaar dat ik het even meld hier!
groetjes peter!
bij ons kwamen ze langs met verschillende offertes, dus niet 1 bedrijf maar gelijk meerdere en konde ze ons precies vertellen wat wij nodig hadden. erg tevreden over hun vandaar dat ik het even meld hier!
groetjes peter!