Piepende deur
- jeroen66
Piepende deur
Wij hebben net een grote verbouwing achter de rug waarbij we het hele huis leeg hebben gesloopt en weer helemaal nieuw opgebouwd. Nu doet alles het en is alles naar wens er is alleen 1 klein dingetje, een van de deuren piept!!! Ik heb nieuwe deuren, in een nieuw kozijn, scharnieren zelf geplaatst en afgehangen,maar waarschijnlijk toch ergens iets fout gedaan.Hoe kan ik dit makkelijk verhelpen???
- RvdB
Re: Piepende deur
Wat piept er dan? het scharnier? druppeltje naaimachine olie in scharnier moet helpen.
- jeroen66
Ja heb ik idd nog niet geprobeerd gewoo wat olie ertussen. Maar ik dacht dat ik mischien iets verkeerd heb gedaan aangezien de deur ook iets minder soepel open gaat dan de andere deuren, alsof ie iets te strak in de scharnieren hangt
- Herman
Kan zijn dat een scharnier iets scheef staat. Even kijken of je daar achter kan komen dus.
Als het vooral de laatste 5 cm zijn die problemen geven, dan is de achterkant van de deur niet "arm" genoeg geschaafd. Een deur moet je aan de scharnierkant altijd wat schuin schaven / zagen. Anders loopt deze soms klem tegen de sponning. Zou echter niets met het piepen te maken hebben...
Overigens slijt een scharnier ook wel "op zijn plek" na verloop van tijd.
Als het vooral de laatste 5 cm zijn die problemen geven, dan is de achterkant van de deur niet "arm" genoeg geschaafd. Een deur moet je aan de scharnierkant altijd wat schuin schaven / zagen. Anders loopt deze soms klem tegen de sponning. Zou echter niets met het piepen te maken hebben...
Overigens slijt een scharnier ook wel "op zijn plek" na verloop van tijd.
Inactief account