Probleem openslaande deuren

Kozijnen, ramen, deuren, schuifpui, beglazing
basset

Probleem openslaande deuren

Bericht door basset »

Een heel verhaal, ik probeer het kort te houden.

We hebben nieuwe openslaande deuren, waarbij de deuren krom waren. Die zijn door de aannemer rechtgemaakt echter blijven de deuren bovenin een kier vertonen. Dit is tochtig en vervelend. Nu heeft hij het slot zo strak gezet, dat we aan de deur moeten hangen om hem open te draaien (en op slot) De kier blijft.

Nu weet hij niet meer wat hij kan doen (zegt hij)en wil hij een slotje bovenin plaatsen. Nu zit ik hier eigenlijk niet op te wachten, want dat betekent dat we nog meer aan de deur moeten gaan hangen om hem open en dicht te maken.

Ik heb het idee, dat het kozijn gewoon niet goed is. Is dit mogelijk en hoe kan ik dat controleren?

Het kozijn beslaat de complete achtergevel, dus als dit zo is, heb ik het gevoel dat de aannemer gewoon dit niet wil toegeven omdat hij dan de hele achterpui moet vervangen.
Herman

Bericht door Herman »

Meten is weten. Kijk of de afzonderlijke delen van het kozijn recht zijn. (eenvoudig te doen met een touwtje. Even strakspannen langs de balk, op 2 kleine blokjes hout, en de boel moet recht zijn.)

Controleer ook of de beide stijlen exact verticaal staan. (kan met schietlood (gewichtje aan touwtje) of met waterpas, alhoewel ik een waterpas lastiger te beoordelen vind.

En zijn de deuren wel recht? als hout krom is, krijg je dat niet zomaar recht...

Een beetje knellen is nog niet zo'n ramp (is af te stellen) maar het moet niet te gek worden natuurlijk. En nog meer sloten erop? Dat bovenste slot ga je alleen dichtkrijgen als iemand anders aan de buitenkant tegen de deur duwt. (dat heb ik met 1 raam, en daar gaat over 2 weken mooi een nieuw raam in.)
Inactief account