Hallo
Wie kan me helpen, wij willen graag van een bestaand raam een schuifpui of openslaande deuren doen, nu zitten we er wel mee dat aan de linkerkant een zijmuur zit met een achterdeur erin, mijn vraag is kan dit dan even goed met openslaande deuren? de maten zijn 2 meter breed en 2,40 meter breed.
En weet iemand hoe duur dit ongeveer is? wat is er duurder openslaande deuren of een schuifpui en wat is het meest gebruiksvriendelijk?
hoop gauw iets van u te horen alvast bedankt voor de informatie
groeten mopsma
Het is vooral een persoonlijke keuze. Een schuifpui neemt geen ruimte in, met openslaande deuren heb je altijd de "zwaai" van de deur. En als de linkerdeur openstaat, dan kan je wellicht je deur in die zijmuur niet meer gebruiken.
Qua gebruikersvriendelijkheid zal het elkaar niet ontlopen. Beide systemen zijn ontworpen om makkelijk te openen en sluiten. Zelf heb ik openslaande deuren met een 3-punts sluiting in de loopdeur. Dat werkt erg makkelijk. Maar een schuifpui werkt even makkelijk. Wel is een schuifpui wat zwaarder, dus als je zelf erg licht van gewicht bent en / of minder kracht hebt dan is een schuifpui wellicht wat minder gewenst.
En dan speelt ook nog het estetische aspect mee. In een oud huis een schuifpui zetten is als de troonrede voor laten lezen door rapper Def Rhymz ipv de koningin...