Ik heb een huis gekocht waarvan aan de achterzijde een oude tochtige schuifpui zit met enkele beglazing. Deze wil ik dit jaar nog gaan vervangen voor een ander of voor openslaande deuren.
Hoe de maten precies zijn weet ik niet, maar ik denk zo'n 1m80 bij 2.30. Ik woon er nog niet dus ik kan het momenteel ook niet opmeten.
Betere inschatting kan mischien gegeven worden via een plaatje.
(let aub niet op de paarse gevel, die ga ik zeker nog schilderen! )
Kan iemand mij vertellen wat beide opties ongeveer zullen gaan kosten?
Bedankt!
Hoi,
Wij hebben het zelf gedaan.
2e hands deuren gekocht a 120 euro
kozijn 100 euro
tips: hornbach of fixet voor het kozijn.
marktplaats voor de deuren.
afmetingen zijn heeeeeeeeeel belangrijk!
Wij hebben een bedrijf gevraagd een offerte te maken voor ons
voor het plaatsen van een schuifpui. Kosten: 6300 euro!!!!!!!!
Ben je handig? Doe het zelf, tel uit de winst.
Groet, Nicolette
Dan moet het exact passen natuurlijk.
In België zou je dan aan uurprijs werken van ongeveer €50/u. Neem een uur of 3 werk voor 2 personen en je zou er moeten geraken als alles klopt.
Vannavond komt een kozijnenboer bij mij kijken om van een groot raam openslaande deuren te maken.
Als hij direct een prijs afgeeft, zal ik deze laten weten. Qua afmetingen zit het vrij dicht bijelkaar, zo aan de foto te zien.
Bij mijn ouders waren ze met 2 man een dag bezig met 2 schuifpuien en een raam, dus 3 uur voor vervanging van een schuifpui is zeker realistisch.
Overigens overweeg ik overigens het kozijn te laten maken, en zelf te plaatsen, of zelfs het kozijn ook zelf te maken. Dit afhankelijk van de kosten van het totaal te laten doen. Maar als het zover is, dan open ik daar wel een nieuw topic voor.
Alles is dan gedaan. Sloopwerk, afvoer materialen, wegslijpen huidig muurtje van 60cm hoog onder het kozijn, nieuw kozijn, loodslab onderkant, afwerking. Met de noot dat er wellicht nog wat stucwerk noodzakelijk is, waar de muurtjes weggeslepen zijn. (voor mij geen probleem)
Hardhouten kozijn en deuren, in witte grondverf.
HR++ glas en SKG** hang en sluitwerk.
Indeling wordt dan als volgt:
smal raam, 2 deuren, smal raam. Ramen met ventilatierooster