Schuurdeuren vervangen voor een kozijn.

Kozijnen, ramen, deuren, schuifpui, beglazing
Osiris

Schuurdeuren vervangen voor een kozijn.

Bericht door Osiris »

Hallo allemaal , wij hebben aan het verlengde van ons huis een aanbouw die we niet meer gebruiken als schuur ect, daarin komt nu een keuken. aan de zijkant zitten nu 2 openslaande schuurdeuren ( zie foto's buiten en binnenaanzicht. )
Afbeelding

Afbeelding
die we willen vervangen voor een kozijn .
Afbeelding
Het kozijn komt op een hoogte van een centimeter of 10 van de grond . Moeten we voor het hardkouten kozijn met dubbelglas een soort fundering maken ? De vloer waar het kozijn op komt is van een cm of 10 dikke betonlaag.

Ook hebbben we nog een vraag over het plaatsen van het kozijn , aan de onderkant van het kozijn zit een uitsparing .(zie onderstaande foto's ) waarvoor dient dat ? We hoorde dat dat voor een loodrand is . en dat dat het optrekkende vocht tegen moet houden..
Aan de bovenkant is dit niet het geval dat is gewoon recht.
Verder zijn we benieuwd of we nog op speciale dingen moeten letten met het inbouwen/plaatsen van het kozijn. De zijgevel waar het inkomt is gewoon van hout. we gaan een heel nieuwe houten gevel maken waar we dat kozijn in willen plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

We hopen dat het een beetje duidelijk is voor jullie :D
Alvast bedankt voor de reacties
Gtrz Osiris`
Rick

Bericht door Rick »

Sponning aan de onderzijde noemen ze loodsponning, je brengt hier het lood in aan, de uitsparing is dan ook voor de loodlat waar je je lood mee vast zet.

Voor het kozijn is niet echt een fundering nodig, als je er een muurtje onder zet wel.
Het kozijn monteer je d.m.v. kozijnankers aan de wanden links en rechts, in jullie geval volstaat een schroef van 15 cm ook
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Osiris

Bericht door Osiris »

Forumlid schreef:Sponning aan de onderzijde noemen ze loodsponning, je brengt hier het lood in aan, de uitsparing is dan ook voor de loodlat waar je je lood mee vast zet.

Voor het kozijn is niet echt een fundering nodig, als je er een muurtje onder zet wel.
Het kozijn monteer je d.m.v. kozijnankers aan de wanden links en rechts, in jullie geval volstaat een schroef van 15 cm ook

Oke bedankt voor de info Rick :)
Dan heb ik nog een vraagjes :
Moet ik nog een bepaalde vrije ruimte houden tussen het kozijn en de balken waar hij tegen aan geschroeft wordt ? ivm met het uitzetten van het hout. warm/koud enz.
En moet dat lood nog voorbij het koziin uitsteken of snijd ik dat op de zelfde breedte als het kozijn. en tot hoever loopt dat lood door in de loodsponning, is dat gewoon tot de aan het einde van die loodsponning ??

Grtz Osiris
Osiris

Bericht door Osiris »

Oke bedankt voor de info Rick
Dan heb ik nog een vraagjes :
Moet ik nog een bepaalde vrije ruimte houden tussen het kozijn en de balken waar hij tegen aan geschroeft wordt ? ivm met het uitzetten van het hout. warm/koud enz.
En moet dat lood nog voorbij het koziin uitsteken of snijd ik dat op de zelfde breedte als het kozijn. en tot hoever loopt dat lood door in de loodsponning, is dat gewoon tot de aan het einde van die loodsponning ??