Onze overloop op zolder heeft een plat dak. We overwegen om hier het daglicht naar binnen te halen.
Ik heb even rond zitten neuzen en kom uit bij verschillende systemen.
1. Acrylaat / polycarbonaat lichtkoepels
2. Glazen lichtstraten
3. Daglichtbox (van een zeer bekende dakraamleverancier)
Wie heeft er ervaring met deze producten?
We willen een mooi systeem, onderhoudsvrij, en zo geluidsarm mogelijk (naast de overloop zit een kinderkamer, dus bij regen/hagel moet het geen lawaai worden)
Adviseren jullie iets met glas of kunstof?
Een systeem dat open kan of juist niet?
Wat is beter warmte isolerend?
Ik ben benieuwd
Luchtsplitser
verschillende daglichtsystemen.
- Herman
Re: verschillende daglichtsystemen.
Die lichtkoepels heb je in dubbele en zelfs 3-dubbele uitvoering.
Op mijn werk hebben we een lichtstraat van kunststof plaat, enkel, en dat is kneiterheet in de zomer, en als het regent kan je geen telefoongesprek meer voeren...
Op mijn werk hebben we een lichtstraat van kunststof plaat, enkel, en dat is kneiterheet in de zomer, en als het regent kan je geen telefoongesprek meer voeren...
Inactief account
- Luchtsplitser
Schelen die dubbele en 3voudige flink qua geluid en isolatie waarde ten opzichte van enkele?
Ik lees dat glazen waar flink in geluid schelen. Iemand hier ervaring mee?
Ik lees dat glazen waar flink in geluid schelen. Iemand hier ervaring mee?
- artolux
In geen geval kunststof beglazing i.v.m. (soms enorm) lawaai bij regen/hagel.Forumlid schreef: We willen een mooi systeem, onderhoudsvrij, en zo geluidsarm mogelijk (naast de overloop zit een kinderkamer, dus bij regen/hagel moet het geen lawaai worden)
Adviseren jullie iets met glas of kunstof?
Luchtsplitser
Een mooi en onderhoudsvrij systeem is een aluminium lichtstraat met (eventueel geluidwerend) isolatieglas.
Een spindel- of elektrisch bedienbaar dakraam is hierin uiteraard mogelijk maar vaak nogal kostbaar.
artolux
- RvdB
Je kan ook kiezen voor een solartube.
Hierin is ook de mogelijkheid met ventilatie.
Ook kun je een lichtarmatuur hierin aanbrengen zodat de plafonier 's avonds gewoon als lamp kan functioneren. Door het kleine oppervlak van het daglichtsysteem heb je geen last van verlies aan thermische- en geluidsisolatie.
Hierin is ook de mogelijkheid met ventilatie.
Ook kun je een lichtarmatuur hierin aanbrengen zodat de plafonier 's avonds gewoon als lamp kan functioneren. Door het kleine oppervlak van het daglichtsysteem heb je geen last van verlies aan thermische- en geluidsisolatie.