Bij een voor ons nieuw huis(oud huis) zijn er slechts 2 groepen beschikbaar. Het is allemaal erg verouderd. En we willen dan ook graag zorgen dat alle extra vernieuwd wordt, inc meterkast, wandcontactaansluitingen etc, en dit alles veilig natuurlijk.
IS er een website, of iets waar je kan vinden wat zoiets 'ongeveer' kost voor een eensgezins(hoek)woning met een woonoppervlakte van 120m2, waarbij ook de garage van electra voorzien dient te worden voor de was- en droogmachine.
Electra aanleggen INC meterkast en nieuwe wandcontactdozen
- Herman
Dat soort schattingen zijn heel moeilijk te geven, zonder de exacte situatie te hebben gezien.
Afhankelijk van de uitvoering kost een zekeringkast 500-1000 euro. elektrabedrading vernieuwen is meestal op basis van uren. Het is heel moeilijk inschatten wat de uren daarvoor zullen zijn.
De aanwezigheid van een aardpen kan de kosten ook varieren (tegenwoordig na verbouwing verplicht, maar nog lang niet in elk huis te vinden)
Laat eens minimaal 3 elektriciens langskomen voor een offerte.
Zorg tevens voor een goede beschrijving van het gewenste aantal groepen, en welke apparaten op die groepen komen. Het helpt de elektricien een offerte te maken, en hij kan er ook nog eens kritisch naar kijken.
Afhankelijk van de uitvoering kost een zekeringkast 500-1000 euro. elektrabedrading vernieuwen is meestal op basis van uren. Het is heel moeilijk inschatten wat de uren daarvoor zullen zijn.
De aanwezigheid van een aardpen kan de kosten ook varieren (tegenwoordig na verbouwing verplicht, maar nog lang niet in elk huis te vinden)
Laat eens minimaal 3 elektriciens langskomen voor een offerte.
Zorg tevens voor een goede beschrijving van het gewenste aantal groepen, en welke apparaten op die groepen komen. Het helpt de elektricien een offerte te maken, en hij kan er ook nog eens kritisch naar kijken.
Inactief account
- stefano
120 m2,is ongeveer 2x 8uur frezen,dozen boren,en buis leggen+draad trekken(voor een standaard woning)
afmontage+meterkast,aarding ong 12 uur.
totaal ong 28uur,x ong 40€
LET OP: WCD's standaart hoogte is 1,50 op 20-30cm hoogte van vloer is meerwerk
standaart is een dubbele halfinbouw wcd.
voor 2 wcd's naast elkaar moet een extra doos geboord worden
MEterkast is aan te raden om op marktplaats te kopen,oid.
dit scheelt ong 250% van de prijs
Stefan
afmontage+meterkast,aarding ong 12 uur.
totaal ong 28uur,x ong 40€
LET OP: WCD's standaart hoogte is 1,50 op 20-30cm hoogte van vloer is meerwerk
standaart is een dubbele halfinbouw wcd.
voor 2 wcd's naast elkaar moet een extra doos geboord worden
Stefan
- remco
Stefan[/quote]
naja dan vraag jij jezelf zeker nooit af waarom ze zoveel goedkoper zijn!!
gewoon doen zoals hierboven is vermeld 3 electriciens laten langskomen voor een offerte.
en als je zelf een beetje handig bent kun je zelf ook wel een beetje mee helpen en je leert er een hoop van;)
Stefan[/quote]
naja dan vraag jij jezelf zeker nooit af waarom ze zoveel goedkoper zijn!!
gewoon doen zoals hierboven is vermeld 3 electriciens laten langskomen voor een offerte.
en als je zelf een beetje handig bent kun je zelf ook wel een beetje mee helpen en je leert er een hoop van;)
- stefano
- Herman
Dat is wel waar. Na de invoering van de euro (die ik hiermee niet de schuld wil geven) is de prijs van een groepenkast als een raket omhoog gegaan.
Ik kocht mijn groepenkast (1 aardlek, 6 groepen, 1 beltrafo) in oktober 2001 voor totaal 300 gulden, bij de bouwmarkt. Kijk maar wat deze nu kost...
Even gespiekt, voor 280 euro ben ik klaar...
Ik kocht mijn groepenkast (1 aardlek, 6 groepen, 1 beltrafo) in oktober 2001 voor totaal 300 gulden, bij de bouwmarkt. Kijk maar wat deze nu kost...
Even gespiekt, voor 280 euro ben ik klaar...
Inactief account