Kleurverschil in voegwerk nieuwbouw woning

Plaats reactie
mvelsen
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
Contacteer:

Kleurverschil in voegwerk nieuwbouw woning

Bericht door mvelsen » di jun 10, 2008 8:52 pm

Hallo, wie heeft raad?

Ik ben de gelukkige eigenaar van een nieuwbouw woning. Een plaatje... althans totdat men startte met het voegwerk. Het resultaat nu: niet een beetje, maar extreem (!) kleurverschil. Zie eventueel www.taaghof.nl.

Iemand hiermee ervaring? Met name dan uiteraard hoe hiermee om te gaan? Toen in eerste instantie met het voegen van een andere woning werd gestart, was al kleurverschil te zien. M.i. deels veroorzaakt door het feit dat muren niet ineens maar in delen zijn gevoegd. Daarbij komt ook nog eens dat de kleur van het voegwerk ter plekke handmatig is bepaald. Ik de aannemer uiteraard gewaarschuwd dat ik eea niet zou accepteren. Uiteindelijk is mijn woning een tijdje geleden gevoegd met bedroevend resultaat. Ik heb inmiddels met Vereniging Eigenhuis contact gehad. Evenzo de toekomstige bewoners van één van de andere huizen. Binnenkort volgt de oplevering en een bouwkundige keuring door Vereniging Eigenhuis. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Maar goed, waar ik met name benieuwd naar ben is of iemand anders dergelijke ervaringen ook heeft óf heeft gehad. De woning was zo mooi, maar het voegwerk heeft het aanzicht danig verpest.

Alle tips en/of ervaringen zijn welkom! Alvast dank!

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di jun 10, 2008 9:01 pm

Bij dit soort klachten zal de aannemer vragen om tijd. d.w.z. dat hij wil wachten tot de muur onder weersinvloeden heeft gestaan. regen, opdrogen zon en weer regen.
Met aangeleverde of kant en klare voeg is het mogelijk dat er door de verschillende vochtigheidsgraad kleurverschil onstaat wat na verloop van tijd zal verdwijnen.
Ik twijfel aan het feit dat er geen vaste lijnen in het kleurverschil terug zij te zien, b.v. gevoegd tot de steiger dan een vaste lijn en dan een andere kleur voeg.
Als er op de bouw met een zak witte cement de voeg op kleur is gebracht heb je mogelijk een probleem en zal het hele huis opnieuw gevoegd moeten worden.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Plaats reactie