metselen tegen buitengevel ( zonder spouw )

Plaats reactie
ruud1958
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

metselen tegen buitengevel ( zonder spouw )

Bericht door ruud1958 » wo jul 02, 2008 7:31 pm

Goedenavond,

De gevel van ons huis is zeer slecht . Het lijkt er op dat bijna alle stenen in de gevel zijn gebarsten als gevolg van vorstschade . De voegen zijn oud en slecht.De gevel bestaat uit 2 verschillende soorten baksteen.
Ik wil dus het aanzicht van de gevel verbeteren

Vraag: Kan ik een nieuwe gevel metselen tegen de bestaande aan? ( dus zonder spouw ) . Zijn er voor-of nadelen of dingen waar ik rekening mee moet houden?

ter info: De dakconstructie laat dit toe
Dit lijkt mij de oplossing met het mooiste resultaat.
Ik wil liever niet de hele voorgevel slopen.
binnen wil ik dan een voorzetmuur met spouw en isolatie zetten.
kozijnen worden vernieuwd en zouden dus iets naar voren komen in de nieuwe gevel.

alvast bedankt voor de informatie.

Ruud

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » do jul 03, 2008 7:14 am

Dak en ramen zullen het minste probleem geven. belangrijker is de fundering. Als die de meer dan verdubbeling in gewicht niet aankan, dan heb je een probleem...

Een andere mogelijkheid: er zijn bedrijven die panelen maken, welke er precies uitzien als metselwerk. deze zijn dun en lichtgewicht, en er zit een PU schuimen rug achter. deze kan je tegen de gevel schroeven (ze zijn getand, dus vallen mooi in elkaar) en dan afvoegen. Niemand ziet het verschil met normaal metselwerk, de fundering houdt het, en binnen heb je geen voorzetwanden nodig. (je bent tenslotte al geisoleerd).

www.panespol.es is er zo een. Of geef me een berichtje.
Inactief account

peterh
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: metselen tegen buitengevel ( zonder spouw )

Bericht door peterh » ma feb 09, 2009 2:36 pm

Ik heb een koopwoning op het oog, maar je raad het al...De buitengevel is heel slecht. Grote scheuren en zo. Het hele huis moet wel onder handen worden genomen maar dat vind ik wel leuk, de gevel baart mij wel veel zorgen. De fundering is echter wel net nieuw.
Is hier een goedkope maar goede oplossing voor? Of wat adviseren jullie mij anders? Woning is nog niet gekocht...
Hierbij de link van de woning
http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/D ... KoopObject

Plaats reactie