Vochtige kelder

Plaats reactie
jeffstrijker
verbouwer
verbouwer

Vochtige kelder

Bericht door jeffstrijker » di aug 18, 2009 8:41 am

Ik ben begonnen aan mijn kelder om deze leefbaar temaken, verwarming, ventilatie enzv. Nou is het hier nogal vochtig en zat ik te denken om een voorzetwand te plaatsen en van binnenuit te isoleren. Alleen zei iemand gister tegen mij dat ik mischien beter niet kan isoleren zodat als de verwarming aan is de wanden altijd weer droog kunnen worden. Heeft iemand een idee wat hier een goeie oplossing is?

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Vochtige kelder

Bericht door Herman » do aug 20, 2009 6:13 pm

Een goede oplossing is het bestrijden van de oorzaak van het vocht. de kelderwanden blijken niet waterdicht.

Blijkbaar kan je de boel droogstoken, dus heb je goede kans dat je met een kelderbezetting of een waterdichte coating de boel waterdicht krijgt. Pas als dat geregeld is, kan je gaan denken aan de afwerking. Je kan niet met de afwerking de gebreken verhullen. Daar krijg je vroeg of laat spijt van.
Inactief account

robdekker
verbouwer
verbouwer

Re: Vochtige kelder

Bericht door robdekker » di aug 25, 2009 1:13 pm

Beste Jeff,

Zet er aub geen voorzetwand voor en ga ook niet isoleren. Dat gaat grote problemen opleveren.
Je hebt 3 mogelijkheden:

A. Intrekkend vocht tegengaan: Muren van buiten vrij leggen en waterdicht maken. Daarnaast een nieuwe vloer gieten met waterdicht beton.

B. Een membraan aan de binnenzijde van de muren plaatsen om je wanden droog te krijgen. Muur blijft wel nat.

C. Een Hydroment vochtregulerende stuclaag aanbrengen. Deze isoleert alle zouten, nitraten, salpeter en andere schadelijke stoffen in de muur en zorgt dat het vocht uit de muur gezogen wordt. Hiermee wordt de vochtigheidsgraad in de muur sterk teruggebracht en de wanden worden kurkdroog. Ik gebruik het ook om mijn hoeve te renoveren. Kijk eens op http://www.pelikaanhoeve.be voor meer info!

Succes

Plaats reactie