scheuren in de muur bij aankoop huis en nu??

jerome

scheuren in de muur bij aankoop huis en nu??

Bericht door jerome »

Hallo,

ik sta op het punt om een huis aan te kopen maar het bevat op enkele muren scheuren.

Nu heb ik geen kijk op de ernst van de scheuren en zou graag via deze weg naar jullie inzicht vragen.

Gegevens huis:
- 9 jaar oud
- zand grond
- 25 meter van kanaal
- half onderkelderd in de lengte richting (gegoten kelder)

op de begane grond zitten de volgende scheuren in de hoek van de woonkamer (niet op foto) die doorloopt naar kantoor aan de andere kant van de muur (zie foto)

dan naast de trap (iets onduidelijk) maar de richting en plaats van de scheur is te zien:

dan vertelt de verkoper dat de muren boven niet steunend zijn en het dak rust op 3 grote frames. Maar de muur boven 1 deur ziet er zo uit:

In dezelfde hoek van het huis staat in het midden een muurtje dat de volgende scheuren kent:

Wat is jullie mening over de scheuren?

Ik ben zeer benieuwd, laat het me aub even weten.

alle reactie zijn welkom. Ook tips om dit goed te laten onderzoeken....................

alvast bedankt,

Jerome
Laatst gewijzigd door 1 op jerome, in totaal 0 keer gewijzigd.
Herman

Bericht door Herman »

Niet kopen zonder bouwtechnische keuring. Afspreken met de verkoper dat jij die betaalt als je het huis koopt, en dat hij hem betaalt als je het huis niet koopt. Eventueel een randvoorwaarde dat je het huis koopt als de reparatiekosten niet hoger zijn dan bedrag X.
Inactief account