Oude plavuizen op osb-plaat?

Marck

Oude plavuizen op osb-plaat?

Bericht door Marck »

Ik moet 2m2 plavuizen leggen op een houten ondergrond (osb-plaat). Maar de plavuizen zijn niet 'schoon' aan de onderkant. De oude plavuizen zijn ergens uit gehaald en er zitten nog cement resten onder. Ik wil nu een bedje van cement (of iets dergelijks) storten zodat ik de plavuizen aan de onderkant kan vullen en ze dus aan de bovenkant recht liggen. Kan dit op die osb plaat? Of is er een veel handiger oplossing?
Rick

Bericht door Rick »

Enige oplossing die ik kan bedenken is idd een een zandcement vloertje, dus de tegels in de specie kloppen.
Ik zou wel een wapenings netje aanbrengen en een beetje flevopoll bij het zand en cement voegen
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Marck

Bericht door Marck »

Forumlid schreef:Enige oplossing die ik kan bedenken is idd een een zandcement vloertje, dus de tegels in de specie kloppen.
Ik zou wel een wapenings netje aanbrengen en een beetje flevopoll bij het zand en cement voegen
dank je Rick. Kwam zojuist nog op ander idee. Zou je flexibele egaliseer kunnen gebruiken? Maar dan dus niet om de vloer te egaliseren, maar de tegels. Omgekeerd dus.
Rick

Bericht door Rick »

Je hebt ofwel droge cement op de natte dekvloer of een cementpapje nodig om de tegels aan te laten trekken. Egalize heeft deze eigenschap niet. Zat ook aan een oplossing in die richting te denken maar werkt denk ik niet.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.