Aannemer of klussenbedrijf

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Plaats reactie
De Kater
verbouwer
verbouwer

Aannemer of klussenbedrijf

Bericht door De Kater » di mar 18, 2008 1:52 pm

Net gelezen,alleen aannemers mogen dragende constructies bouwen!
Gelul het is de timmerman die het bouwd,de architect die het ontwerpt de constructeur die de constructie doorrekend ik bedoel waar hebben we het over.De aannemer neemt het werk aan en daar houd het eigenlijk wel mee op.
Ik ben 34 jaar timmerman

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di mar 18, 2008 3:43 pm

We hebben het ook eigenlijk nergens over, degene met de aannemerspapieren zie je nooit op de bouwplaats. Dit is al aan het verdwijnen trouwens, ik denk dat binnenkort elk bedrijf constructief werk mag maken.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » di mar 18, 2008 7:52 pm

Dit is inmiddels al verdwenen. Ook een zzp'er of klussenbedrijf mag constructief werk maken. Het is alleen wel zo dat hij dit dan ook zelf moet maken en het werk niet door (ingehuurd) personeel mag laten doen.

Met andere woorden als jij voor een klus een draagbalk moet plaatsen, dit vevolgens door een maatje of een ingehuurde Pool laat doen en de boel stort in dan zal de CAR verzekering niet uitkeren en heb je rechtspositioneel ook geen poot om op te staan.
Voor de consument is het dus erg belangrijk om te weten waar hij aan toe is en na te gaan wat en wanneer de CAR verzekering van een klussenbedrijf de zaak dekt.

Dat de mensen met aannemerspapieren nooit op de bouw komen vind ik wel wat kort door de bocht!

Overigens doet de aannemer ook wel wat meer dan alleen het aannemen van werk. Stel bijvoorbeeld een vergunningsvrije dakkapel of uitbouw waar geen architect of constructeur aan te pas hoeft te komen...