Aannemer of klussenbedrijf

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Plaats reactie
De Kater
verbouwer
verbouwer

Aannemer of klussenbedrijf

Bericht door De Kater » di mar 18, 2008 1:52 pm

Net gelezen,alleen aannemers mogen dragende constructies bouwen!
Gelul het is de timmerman die het bouwd,de architect die het ontwerpt de constructeur die de constructie doorrekend ik bedoel waar hebben we het over.De aannemer neemt het werk aan en daar houd het eigenlijk wel mee op.
Ik ben 34 jaar timmerman

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di mar 18, 2008 3:43 pm

We hebben het ook eigenlijk nergens over, degene met de aannemerspapieren zie je nooit op de bouwplaats. Dit is al aan het verdwijnen trouwens, ik denk dat binnenkort elk bedrijf constructief werk mag maken.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » di mar 18, 2008 7:52 pm

Dit is inmiddels al verdwenen. Ook een zzp'er of klussenbedrijf mag constructief werk maken. Het is alleen wel zo dat hij dit dan ook zelf moet maken en het werk niet door (ingehuurd) personeel mag laten doen.

Met andere woorden als jij voor een klus een draagbalk moet plaatsen, dit vevolgens door een maatje of een ingehuurde Pool laat doen en de boel stort in dan zal de CAR verzekering niet uitkeren en heb je rechtspositioneel ook geen poot om op te staan.
Voor de consument is het dus erg belangrijk om te weten waar hij aan toe is en na te gaan wat en wanneer de CAR verzekering van een klussenbedrijf de zaak dekt.

Dat de mensen met aannemerspapieren nooit op de bouw komen vind ik wel wat kort door de bocht!

Overigens doet de aannemer ook wel wat meer dan alleen het aannemen van werk. Stel bijvoorbeeld een vergunningsvrije dakkapel of uitbouw waar geen architect of constructeur aan te pas hoeft te komen...
een balklaag of een slaper kan berekenen, het geheel vervolgens in Autocad uit tekenen en zorgen dat het zowel constructief als bouwfysisch klopt doet een beetje aannemer ook. Vervolgens neemt hij het werk aan en zorgt daarmee dat de timmerman elke week z'n loon krijgt. Ieder zijn vak, respect voor iedereen want zonder jouw vakmanschap als timmerman kan de aannemer niet, maar dit geldt ook vise versa!

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di mar 18, 2008 8:26 pm

Nu ben ik er al even uit hoor, maar het was voorheen altijd zo dat b.v. Nationale Nederlanden wel degelijk om Aannemerspapieren vroeg voor het afsluiten van een Carverzekering.
Zou hier niet het fennijn zitten op dit ogenblik?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » wo mar 19, 2008 9:20 am

volgens mij is dit ook veranders. Wij werken regelmatig met zzp'ers die ook een car verzekering hebben. Bij welke maatschappijen zij dat hebben weet ik niet. Het zou best kunnen dat er enkele maatschappijen zijn die om aannemerspapieren vragen. Zal het eens navragen

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Re: Aannemer of klussenbedrijf

Bericht door julien » do mar 20, 2008 1:21 pm

De Kater schreef:Net gelezen,alleen aannemers mogen dragende constructies bouwen!
Gelul het is de timmerman die het bouwd,de architect die het ontwerpt de constructeur die de constructie doorrekend ik bedoel waar hebben we het over.De aannemer neemt het werk aan en daar houd het eigenlijk wel mee op.
En een timmerman, dat kan geen aannemer zijn? :roll:

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » do mar 20, 2008 4:52 pm

een aannemer kan timmerman zijn of een timmerman kan aannemer zijn :) Het is alleen wel zo dat een bedrijf zich alleen aannemersbedrijf of bouwbedrijf maf noemen als de directeur beschikt over aannemerspapieren. Een timmerman zonder papieren kan dus geen aannemer zijn. Een aannemer geniet namelijk een bepaalde rechtspositie waarvoor je het papiertje moet hebben.

Plaats reactie