Hoe houten vloer egaliseren?

Plaats reactie
ster100
klusser
klusser

Hoe houten vloer egaliseren?

Bericht door ster100 » ma okt 15, 2007 12:41 am

Een houten vloer bestaande uit vloerplanken met mes en groef golft enigszins en is dus niet overal waterpas. Hoe egaliseer ik dat het gemakkelijks? (Op de deze planken komt laminaat).

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » vr okt 19, 2007 7:16 am

Omdat niemand tot nu toe gereageerd heeft, doe ik toch een gooi:

-planken verwijderen, dikke latten langs de balken schroeven, zodanig dat de bovenkanten van de latten mooi uitgevlakt lopen (laserwaterpas is een handig hulpmiddel, maar met een paar balkjes dwarsover kom je ook een heel eind). Daarna planken weer terugleggen.

Andere mogelijkheid:
-Er is een systeem met isolerende vloerplaten, welke je ook op bijbehorende korrels kan leggen. De naam ben ik echter kwijt, en ik weet niet of die korrels op den duur gaan verschuiven. (beetje cement en water erover sprenkelen als de boel eenmaal goed vlak ligt???)
Inactief account

Michiel_H
verbouwer
verbouwer

Bericht door Michiel_H » do okt 25, 2007 6:56 pm

Herman schreef:Omdat niemand tot nu toe gereageerd heeft, doe ik toch een gooi:

-planken verwijderen, dikke latten langs de balken schroeven, zodanig dat de bovenkanten van de latten mooi uitgevlakt lopen (laserwaterpas is een handig hulpmiddel, maar met een paar balkjes dwarsover kom je ook een heel eind). Daarna planken weer terugleggen.

Andere mogelijkheid:
-Er is een systeem met isolerende vloerplaten, welke je ook op bijbehorende korrels kan leggen. De naam ben ik echter kwijt, en ik weet niet of die korrels op den duur gaan verschuiven. (beetje cement en water erover sprenkelen als de boel eenmaal goed vlak ligt???)
Dat genoemde systeem is van Fermacell.

Sjaak van Dijk
klusser
klusser

Bericht door Sjaak van Dijk » vr okt 26, 2007 9:30 pm

het hangt er van af hoeveel je omhoog kan gaan (oa ivm deuren) en hoe het komt dat het golft (ondersteunende balken of de planken zelf krom). Pas na antwoord op deze vragen kun je een passend antwoord geven.

stefano
verbouwer
verbouwer

Bericht door stefano » za nov 03, 2007 5:36 pm

als je echt een eindje omhoog kan zou ik er gewoon een zwaluwstaart vloer in gooien

Plaats reactie