laminaat leggen op tegelvloer

Post Reply
peggy
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

laminaat leggen op tegelvloer

Post by peggy »

Hi allemaal
ik heb in mijn nieuwe wonig erg lelijke en kwa dikte onregelmatige kerkdrieltegels liggen. er is ook vloerverwarming eronder verder weet ik niet wat nog meer onder ligt. ik wil graag laminaatvloer maar ik wil de tegelvloer en vloerverwarming niet slopen want het kost 2000 euro om te slopen. vloerverwarming zal ik dan niet meer kunnen gebruiken denk ik?heeft iemand een idee of het mogelijk is om laminaat op tegels te leggen en hoe ik de vloer het beste kan egalisere?
is het beter om andere tegels op de bestaande tegels leggen?
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Post by Herman »

Als je andere tegels op de huidige tegels legt, blijft je vloerverwarming functioneren.

Als je de vloerverwarming niet meer wilt (kunt) benutten, zijn er dan nog radiatoren, die het huis verwarmen (ik heb namelijk op de bgg helemaal geen radiatoren meer, en ben dus afhankelijk van de vloerverwarming)

Er is laminaat en ondervloer welke geschikt is voor vloerverwarming, ik weet echter niet welke hoogteverschillen dat kan overbruggen.

Maak in ieder geval wat fotos van de vloer zoals hij er nu bijligt. Als je laminaat neemt, en je bent dat weer zat, dan weet je in ieder geval hoe de vloer eruit zag. Ook handig indien je het huis wilt verkopen.
Inactief account
Post Reply