Plaatsen van een scheidingswand

Forumlid

Plaatsen van een scheidingswand

Bericht door Forumlid »

Ik zit met een probleem :

Ik wil een kamer (rechthoekig) van 19m² meter opdelen in 2 kamers van gelijke grote. Omdat de deur aan de kant zit wordt het moeilijker om echt 2 aparte kamers te maken met ieder een eigen deur.
Het gaat om een huur appartement.

Mijn vraag/probleem is als volgt;
Wat is de goedkoopste oplossing voor het zetten van een scheidingswandje? Heeft iemand misschien ideeen of tips?

Alvast bedankt! :)
Herman

Bericht door Herman »

Allerlei oplossingen zijn mogelijk:

-gordijn
-roomdivider
-rij hoge planten
-etc

maar ook:
-gipswandje (makkelijk weer weg te halen als dat nodig is, enkel wat gaten in vloer, wanden en plafond te vullen)

Veel permanenter zou ik het niet maken dan een gipswandje, het blijft een huurwoning, en het is maar de vraag of de verhuurder het "woningverbetering" vindt.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Gipswandje is iid het beste :) en de huurder is het er ook mee eens dat het geplaatst wordt. Maar nu is enkel het probleem dat het wandje geplaatst moet worden tegen een raam+radiator welke over de gehele zijde van de muur loopt.

De radiator kun je als het ware nog oplossen door het plaatsen van een rooster/frame. Maar heeft er iemand tips, voor het plaatsen van (gips)wandje tegen het raam....

Alvast bedankt!!
Herman

Bericht door Herman »

Geen idee wat er aan beide kanten loopt, maar ik zou gewoon het wandje vrij houden van het glas, om allerlei problemen (werking, afwerking, condens, temperatuurverschillen en daarmee beschadigen of zelfs breken glas) te voorkomen.

Je kan dan gewoon een houten of stalen regel tot op de vensterbank laten lopen, en daar de gips tegenaan.