POLYESTER PLATDAK OP AANBOUW

wat zou je voor op je aanbouw kiezen: polyester of bitumen

polyester
3
43%
bitumen
4
57%

Aantal stemmenCOLON 7

GJBULK

POLYESTER PLATDAK OP AANBOUW

Bericht door GJBULK »

Kan iemand mij vertellen of een dak van hout, isolatie en met polyester afdekking voor een uitbouw een goed idee is als je dit vergelijkt met een standaard plat dak van hout, isolatie en met bitumen?
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Persoonlijk zal ik gaan voor een bitumendak.
Opzich is er niks mis mee. Alleen een beetje kostbaar. Vanwaar die keuze?
Rick

Bericht door Rick »

Ik kan geen enkel voordeel aan een polyester dak ontdekken.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Herman

Bericht door Herman »

Een polyester dak gaat langer mee, mits goed gemaakt. En dan bedoel ik een polyester dak, gemaakt door glasvezelmatten te verzadigen met polyesterhars. Hierna afwerken met een polyester topcoat, welke ook direct de kleur aan het product geeft. (grijs voor een dak?). Bovendien heb je minder kans op lekkage door het niet goed aanliggen van de bitumen in binnenhoeken. Een voldoende dik polyesterdak zal niet scheuren.

Qua prijs kan ik er niets over zeggen, ik ken de prijzen niet. Wat dat betreft zit ik een stapje hoger op de ladder (ik ben technisch adviseur bij een polyestergroothandel...)

Polyester zal in ieder geval arbeidsintensiever zijn. Tenzij bijv een dakkapel geheel gemaakt wordt van polyester.
ina

Bericht door ina »

Hallo allemaal,
Wij hebben 2 platte daken met besouw kunstoffolie. Dit is een soort polyester. Het ene dak ligt al 10 jaar het andere iets korter. Het bevalt ons prima, ziet er nog steeds als nieuw uit. De kosten lagen niet hoger in vergelijking met bitumen. Hoe dat nu is kan ik niet zeggen. Daarnaast wordt er vanuit gegaan dat het plusminus 30 jaar mee kan. Het wordt bij alle naden gelast, waardoor er een waterdichte bak ontstaat. door de fabrikant is ons aangeraden om een dakdekker in de arm te nemen die ervaring heeft met deze folie. Zij weten wie dat zijn dus daar kan je een lijst opvragen.
Succes en groet Ina
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Ik ben toevallig ook bezig met een projekt met PVC dakbedekking, fabrikant Besouw en inderdaad is de levensduurlanger dan betimunen.

Maar bij polyster denk ik toch aan iets anders. Op dit moment zijn wij op het zelfde projekt gevels aan bekleden met polyster. Maar als dakbedekking zegt het me niks. Alleen kant en klaar als dakkappel ofzo.
Herman

Bericht door Herman »

Ik heb zelf ook PVC folie op het dak van de dakkapel, maar ik weet niet hoe het eruit ziet (hoogtevrees...) Dit zou idd lang mee moeten gaan... (er lag nog zink op, hier is het overheen gezet. Het zink is 40 jaar meegegaan)
schuurkot.be

Re: POLYESTER PLATDAK OP AANBOUW

Bericht door schuurkot.be »

mss een beetje laat maar toch.

De voordelen
van polyesteren daken zijn enorm groot eigenlijk.
Nu stel u een warme zomer voor.
-bitumen bvb die gaan beginnen plakken dus mag je er in principe niet op lopen tijdens het warme weer.
-Bij polyester kan dit wel.
-Bij bitumen en bij pvc of plastiek bedekking heb je steeds lasnaden of dergelijke dit is in principe een verzwakking van het materiaal dus ligt de kans op lekken groter als bij polyester aangezien je bij polyester geen naden hebt als je het goed legt uiteraard.
-Bij sommige mensen is het zo dat hun plat dak eigenlijk hun terras is.Hier kan je perfect op lopen en het kan zelfs met een anti-slipcoating indien dit gewenst is.
-elke vorm kan aangenomen worden

nadelen .

Polyesterdaken zijn idd duurder
en arbeidsintensiever en het is een
vuil goedje als je er niet gewent van bent ermee te werken.

meer nadelen kan ik er mij niet bij bedenken

wij hebben al enkele daken gedaan en idd je hebt grijze topcoat maar je kan ook andere topcoats verkrijgen mits je bij een juiste leverancier zit.

GRTZ
schuurkot.be
Herman

Re: POLYESTER PLATDAK OP AANBOUW

Bericht door Herman »

Daken van bouwketen worden vaak in polyester uitgevoerd (Fort Bouw o.a.)

Nu staan bouwketen er wel om bekend dat die lekken, maar dat is altijd op de overgang tussen 2 keten. Als die net even wat lager ligt dan de zijranden, het regent hard, en de afvoer zit verstopt (een combinatie die veel voorkomt) dan loopt het water gewoon door de open dakranden naar binnen. Maar dat probleem heb je met elke dakbedekking die op een keet zit.

Ik heb nu een huis uit 1978 gekocht, waar al vanaf die tijd een polyester dak op de schuren zit. Het bitumen op het huis zelf moest in 1996 vervangen worden.
Inactief account