Ik wil op de boven verdieping een recht plafond maken onder mijn dak. In het dak zit iets afschot, ik denk zo'n 10 graden en de balken waar het dakbeschot op ligt zitten hoh zon 75 cm uit elkaar. Hoe kan ik nu het beste hier een recht plafond onder maken.
Ik dacht eerst de balken aan de onderkant opvullen zodat de onderkant hiervan overal gelijk is en dan gewoon met tengels om de 40 cm waar ik mijn gipsplaten aan kan ophangen, alleen de 75 cm hoh is natuurlijk een te grote afstand hiervoor.
Om nou eerst (bv)44x69 hoh 60 cm uit elkaar onder de balken te hangen, zodat ik hier tengels en gipsplaat aan kan ophangen lijkt me dan weer een beetje overdreven.
Heeft iemand een suggestie wat het beste is ?
Recht plafond onder schuine kap
- De Kater
Re: Recht plafond onder schuine kap
Waarschijlijk heb je een zogenaamt lessenaars dak >stroken zagen vam 18mm multiplex 10 cm breed om de 50 cm aan je balk laag schroeven netjes in lijn us een zo,hanger aan de eerste balk een aan de laatste draadje eraan en de tussen liggende hangers vast schroeven keurig lootrecht doe dit om de 50 cm, aan de onderkant bevestig een 2en 3 de eerste en de laatste keurig waterbas dus ik bedoel een aan het begin van je afschot en een aan het eind draad er op en nu de tussenliggende 2 en 3 en.Daarna uit raggelen om de 30 cm.gipsen en eventueel stucken(vergeet je lichtpuntje niet)Forumlid schreef:Ik wil op de boven verdieping een recht plafond maken onder mijn dak. In het dak zit iets afschot, ik denk zo'n 10 graden en de balken waar het dakbeschot op ligt zitten hoh zon 75 cm uit elkaar. Hoe kan ik nu het beste hier een recht plafond onder maken.
Ik dacht eerst de balken aan de onderkant opvullen zodat de onderkant hiervan overal gelijk is en dan gewoon met tengels om de 40 cm waar ik mijn gipsplaten aan kan ophangen, alleen de 75 cm hoh is natuurlijk een te grote afstand hiervoor.
Om nou eerst (bv)44x69 hoh 60 cm uit elkaar onder de balken te hangen, zodat ik hier tengels en gipsplaat aan kan ophangen lijkt me dan weer een beetje overdreven.
Heeft iemand een suggestie wat het beste is ?
Ik ben 34 jaar timmerman