Behang van gipsplaat halen

Plaats reactie
josine
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Behang van gipsplaat halen

Bericht door josine » wo jan 03, 2007 11:21 pm

Helaas, de fransen houden van behang. Veel gipsplaatmuren zijn nieuw aangebracht om leidingen erachter weg te halen. Het is dus doodzonde als de gipsplaten beschadigd worden. Maar met een stoomapparaat op gipsplaat?? Er zit één laag behang op voor zover ik kan zien. Wie weet een methode om gipsplaat te sparen?
Huis in Frankrijk gekocht. Dat wordt klussen :-)

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » do jan 04, 2007 2:44 pm

Gewoon voorzichtig werken. Ik kan er helaas niet meer van maken. Ik vraag me soms af wat sneller is: Afstomen, of gips weghalen, en opnieuw gipsen en de naden afstrijken. Rachelwerk staat immers al.
Inactief account

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » do jan 04, 2007 4:53 pm

in ieder gefeliciteerd met je Huis in Frankrijk. en net wat Herman zegt voorzichtig werken.
En als alleen het onderpapier van het behang blijft zitten.... gewoon laten zitten en erover heen behangen. :wink:
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

josine
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door josine » do jan 04, 2007 5:12 pm

Bedankt heren, dan zit er niets anders op dan maar heel voorzichtig proberen.
Huis in Frankrijk gekocht. Dat wordt klussen :-)

F.L.Langenberg
verbouwer
verbouwer

Bericht door F.L.Langenberg » wo jan 10, 2007 7:10 pm

Behang kan je van gipsplaten afstomen!Heb dit zelf ook een paar jaar geleden gedaan met een klus.En flink wat meters..

eerst nat maken met een spons, even laten inwerken en dan stomen.Niet te lang.De karton laag van de gipsplaat komt echt niet zo snel los hoor.Je hebt wel een probleem als het behang gestuct is.Gebruikt overigens een redelijk scherp (STRAK) breed plamuurmes
Mijn passie is mijn werk!Heb een hoop geleerd maar wil nog een hoop leren.Ik hoop dat ik hier andere kan helpen en anderen mij..

Plaats reactie