Glazen douchedeur bevestigen aan muur van glasblokken

Plaats reactie
Fresther
bouwer
bouwer

Glazen douchedeur bevestigen aan muur van glasblokken

Bericht door Fresther » ma mar 01, 2010 2:26 pm

In onze nieuwe douche willen we graag een grote douche hebben. We hebben inmiddels een glazen deur besteld welke aan de rechterkant is voorzien van een schuifdeur.

Situatieschets: Je komt de badkamer binnen en aan de linkerkant komt de glazen deur. Deze moet dus bevestigd worden aan de muur waar de trap in de hal zit. Aan de andere kant is een cellenbetonbankje gemaakt waarop tot en met het plafond een muurtje komt met een hoek van glasblokken. Hieraan moet het schuivende gedeelte van de deur worden bevestigd.

Ik meen er over gesproken te hebben met de leverancier van deze deur, maar nu zei iemand bij de Hornbach dat dit niet kon. Kan iemand mij van raad voorzien? Is het mogelijk om een glazen schuifdeur (met het schuivende gedeelte aan de rechtkant) te bevestigen aan een glasblokmuur en zo ja hoe doe ik dit zodat het stevig staat?

Alvast hartelijk dank voor de reactie!

Groeten Esther

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Glazen douchedeur bevestigen aan muur van glasblokken

Bericht door Herman » ma mar 01, 2010 8:12 pm

Ik kan e.e.a. niet heel goed plaatsen, dus een vraag:

Zal de glazen wand haaks op de glasblokken-muur staan? Of komt deze op de kopse kant van de blokken?

Als hij haaks komt, komt hij dan tpv een voeg?

Als hij op de kopse kant komt, komt hij dan in het midden van de (vrij dikke) muur?

Loopt de glazen blokken muur door tot aan het plafond?

Heb je wellicht een prentje van de deur? (desnoods van de website van de fabrikant)

Overigens zou het altijd wel moeten gaan.
Inactief account

Plaats reactie